×

تماس با پیشخوان خدمات

خواهشمند است جهت دریافت خدمات پشتیبانی، با پیشخوان خدمات شرکت به نشانیservicedesk@parand.ir و یا شماره تلفن های ۸۸۵۰۱۳۵۷ - ۸۸۵۰۱۳۵۸ تماس حاصل فرمایید.

نسخه کامل کتابچه استراتژی خدمات

/ / پرند ۱۰۱, مقاله کاربردی, مقاله مرجع
کتابچه استراتژی خدمات

سازمان‌ها همواره در حال تغییر بوده و این تغییرات می‌توانند تاثیر به سزایی بر عملکرد فناوری‌اطلاعات سازمان داشته باشند. معرفی یا بازنشست کردن یک خدمت غالبا از مواردی است که لازمه این تغییرات است.

فناوری اطلاعات عهده‌دار ارائه و مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در طول چرخه حیات آن‌ها است، از آنجایی که تغییرات عمده در خدمات دارای پیچیدگی و ریسک بالایی می‌باشند، بسیاری از سازمان‌ها، تغییرات عمده را طبق روال پروژه‌های معمول انجام می‌دهند. اما بسیاری از این پروژه‌ها در شناسایی و گنجاندن تمام نیازمندی‌های موثر و کارآمد مدیریت خدمات موفق نبوده که منجر به شکست پروژه و یا تقبل ریسک و هزینه‌های بالا می‌شود.

انتقال خدمت در میانه چرخه عمر ITIL قرار دارد. طراحی خدمت ورودی‌های آن را تأمین ‌می‌کند و عملیات خدمت خروجی آن خواهد بود (خدمات قابل استفاده).

برای موفقیت در انتقال خدمت باید روند آن را در مواجهه با نیازمندی های فعلی تنظیم نمایید. برای این امر، شما نیازمند پیاده سازی مدیریت تغییر، تضمین کیفیت و مدیریت ریسک برای هر مرحله از فرآیندها در ازای تمامی خدمات هستید.

استراتژی خدمت شاید یکی از بحث برانگیزترین مفاهیم مدیریت خدمات باشد، تقریباً هیچ کس بر چیستی آن توافق ندارد، ولی تقریباً همه با اهمیت آن موافق هستند. گاهی به عنوان الگوی عملیاتی فناوری‌اطلاعات یا معماری سازمانی نیز تعریف ‌می‌شود؛ اما این تفکر به عنوان یک اصل رقابتی، به حساب نمی‌آید.

این کتابچه نکات کلیدی استراتژی خدمات ITIL را گرد هم آورده است که توسط کمپانی BMC منتشر شده است و همکاران ما در گروه فناوری پرند آن را ترجمه و بازنویسی نموده اند.

برای مطالعه و دریافت نسخه کامل کتابچه «استراتژی خدمات» شامل 9 فصل کاربردی، فرم روبرو را تکمیل نمائید.

برای دریافت این مقاله، فرم زیر را تکمیل کنید.
بالا