راهکار صنعت رایانه

راهکاری ساده، در خدمت عملیات پیچیده

شرکت‌های فعال در حوزه‌ی رایانه و فناوری‌های وابسته ارائه‌دهنده‌ی انواع محصولات و خدمات نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و تجهیزات شبکه به کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ هستند. بنابراین، با حجم بالایی از مشتریان و خدمات و محصولات متنوع سروکار دارند که همواره مدیریت تعامل میان ارکان مختلف شرکت، کنترل چرخه‌ی حیات خدمات و محصولات، مدیریت مؤثر نسخ و مستندات، تعریف گردش‌های کاری و در مجموع، ارتقا و بهبود ارائه‌ی خدمات را برای آن‌ها با چالش روبه‌رو کرده است.

شرط لازم برای مقابله با این چالش‌ها و دستیابی به اهداف سازمانیِ مورد نظر، همگام شدن با فناوری‌های روز دنیا و بهره‌مندی از راهکارهایی در سطح بین‌المللی است؛ راهکاری که بتواند با چابک‌سازی بخش‌های مختلف، اصلاح فرآیندها و رویه‌های کاری، گسترش خدمات حاکمیتی و ارزش‌آفرینی بیشتر، به افزایش بهره‌وری و رضایتمندی مشتریان و کاربران کمک کند.

راهکار مدیریتی صنعت رایانه و فناوری های وابسته

انعطاف پذیری

انعطاف‌پذیری بالای نرم‌افزار POB راه را برای اختصاصی‌سازی و همگام‌‌سازی آن با سایر کارکردها و راهکارهای موجود هموار ساخته است. ازاین‌رو، مدیران IT شرکت‌های رایانه و فناوری‌های وابسته می‌توانند در تمام مراحل، از یکپارچگی کامل ابزارها در زیرساخت‌های IT و غیرIT خود مطمئن باشند.

سرعت

سرعت بسیار بالای نرم‌افزار POB از همان مرحله‌ی استقرار و پیاده‌سازی خودنمایی می‌کند. متخصصان ما سفارشی‎سازی‌ها را به سرعت و سهولت انجام داده و نرم‌افزار ظرف کم‌تر از چند ساعت به‌روزرسانی خواهد شد. بدین‌ترتیب، کاربران شاهد عملکردی سریع و بدون کوچک‌ترین اتلاف وقت خواهند بود.

یکپارچگی

معماری یکپارچه‌ی نرم‌افزار POB به مدیریت یکپارچه‌ی زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، کانال‌های ارتباطی، شبکه‌های پیشرفته و ... کمک می‌کند. همچنین، یکپارچگی کامل ماژول‌های POB با ابزارهای مانیتورینگ، امکان نظارت مؤثر بر فرآیندها و گردش‌های کاری را فراهم می‌کند.

مزایای رقابتی

کاهش هزینه‌ها، کنترل ریسک‌ها و افزایش بهره‌وری، در کنار تولید و ارائه‌ی محصولات و خدمات باکیفیت از عوامل حیاتی موفقیت در بازار رقابت هستند. شرکت‌ها برای دستیابی به اهداف فوق، باید مجهز به ابزار یکپارچه‌ و مؤثری باشند که در بهینه‌سازی گردش کار، مدیریت منابع و دارایی‌ها، نظارت مستمر بر تغییرات و توافقات سطح خدمت و درنهایت، یکپارچه‌سازی کلیه‌ی فرآیندها به آن‌ها کمک کند.

مزایای زیرساختی

مبنای زیرساخت POB بر اصولی همچون قابلیت دسترسی بالا، اجرای فرآیندهای یکپارچه بر اساس بهین‌روش ITIL، کاهش هزینه‌ی کل مالکیت، بازگشت سرمایه‌، انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری استوار است. بنابراین، نه‌تنها ابزار فوق‌العاده‌ای برای مدیریت هزینه‌ها‌‌، افزایش سرمایه‌ی مادی و حفظ و ارتقای سرمایه‌های انسانی سازمان است، بلکه سبب ارتقای سطح بلوغ سازمانی می‌شود.

مزایای اجرایی

بهینه‌سازی گردش کار در شرکت‌های صنعت رایانه و فناوری‌های وابسته، به دلیل شمار بالای کارکنان و تعدد نقش‌ها و مسئولیت‌ها، امری حیاتی است. مدیریت تشکیلات سازمانی که کنسول اجرایی اصلی POB است، با کمک به مدیریت وظایف و نقش‌ها و امکان سفارشی‌سازی رابط کاربر گرافیکی، می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در بهینه‌سازی گردش کار روزانه‌ی شرکت‌های فوق داشته باشد.

مزایای اختصاصی 4 ماژول‌ اصلی نرم‌افزار POB در خدمت صنعت رایانه و فناوری های وابسته

4 ماژول اصلی POB قادر است بخش بزرگی از نیازمندی‌های صنعت رایانه و فناوری‌های وابسته را برآورده کرده، فرآیندهای حیاتی کسب‌وکار را مدیریت نموده و بهبود بخشد.

برخی از مزایای این ماژول‌ها عبارت‌اند از:

  • امکان تعریف انواع گردش‌های کاری و قابلیت ثبت، دسته‌بندی و پیگیری به‌موقع رخدادها و مشکلات
  • خودکارسازی فرآیندها و ساده‌سازی نظارت بر عملکردها، به کمک تعیین شاخص‌های عملکردی
  • کاهش بار کاریِ کارکنان پیشخوان خدمت، به کمک خودکارسازی و بهره‌گیری از پورتال کاربران
  • برقراری ارتباط بین فرآیندهای متفاوت، به شکل واکنشی و پیشگیرانه
  • کاهش مدت تماس و افزایش کیفیت راهکارهای ارائه‌شده توسط پشتیبان‌ها، به کمک مدیریت دانش یکپارچه
  • کمک به کنترل ترافیک نرم‌افزارها و مدیریت مؤثر تجربه‌ی کاربران شبکه
  • مستندسازی مدیریت تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و ثبت تغییرات در پایگاه دانش
  • کمک به بهبود و مدیریت اثربخش مراکز عملیات شبکه و مراکز عملیات امنیت
  • نظارت بر اجزای فیزیکی زیرساخت مراکز داده و جمع‌آوری و پردازش داده‌ها به کمک داشبوردهای مدیریتی
  • قابلیت فهرست‌سازی انواع قراردادها و توافقات، به ازای هر مشتری، به صورت خودکار
  • مدیریت بهینه‌ی پایگاه داده مدیریت پیکربندی، یکپارچه با فرآیندهای تعریف‌شده در سازمان
  • مدیریت نامحدود دارایی‌ها در طی چرخه‌ی حیات آن‌ها
  • پشتیبانی از خدمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با امکان گزارش‌گیری، پایش و کنترل اقلام پیکربندی
  • کنترل وضعیت تک‌تک دستگاه‌ها و شبکه‌ها، از طریق ثبت کامل موارد مربوطه در پایگاه داده
  • افزایش امنیت با کنترل سطح دسترسی، به تفکیک نقش‌های سازمانی
  • امکان برقراری ارتباط بین اقلام پیکربندی با خدمات شرکت، به منظور عیب‌یابی سریع‌تر
  • کمک به مدیریت یکپارچه‌ی انواع تجهیزات زیرساخت IT و غیر IT، مراکز داده و شبکه‌های ارتباطی
  • کمک به کاهش هزینه‌های نگهداری انواع تجهیزات (سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، قطعات و ملزومات، دستگاه‌های جانبی و ...)
  • محاسبه‌ی استهلاک اقلام پيکربندی، بر اساس انواع روش های تشخیص استهلاک (خطی و انحرافی)
  • امکان صحت‌سنجی داده‌ها و رکوردهای اقلام پیکربندی، به صورت خودکار یا دستی
  • مدیریت بهینه‌ی دسترس‌پذیری و ظرفیت دارایی‌ها و اقلام پیکربندی
  • شناسایی و گزارش تغییراتِ بدون مجوز و برنامه‌ریزی‌نشده بر روی زیرساخت‌ها
  • تسهیل ارزیابی، اعتبارسنجی و پشتیبانی از انواع تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری
  • قابلیت نظارت بر تمام اجزای زیرساخت‌ها، به منظور اقدام مناسب و به‌موقع، در صورت لزوم
  • توانمندساز و شتاب‌دهنده‌ی استراتژی‌ها و تصمیمات سطح بالای مدیریتی، با چابک‌سازی فرآیندها
  • تسهیل مشاهده‌ی تأثیرات تغییر، از طریق یکپارچگی نرم‌افزارهای داخلی با نرم‌افزار POB
  • امکان ایجاد تغییر در خدمات و افزودن امکانات جدید، بدون قطعی در عملیات خدمت
  • یکپارچه با فرآیند مدیریت نشر و استقرار، به منظور مشاهده‌ی سریع تغییرات مرتبط با نسخ جدید
  • توانایی سازگاری سریع و کم‌هزینه در واکنش به تغییرات، با مدیریت چابک فرآیندها
  • مدیریت بهینه‌ی پروژه‌های طراحی، نصب و راه‌اندازی انواع تجهیزات و مراکز داده
  • کمک به نظارت و بازرسی زیرساخت‌های فعال و غیرفعال شبکه، برای دستیابی به الزامات منطبق با مقررات فنی مربوطه
  • امکان مشاهده‌ی نمودار گانت و زمان‌بندی و گزارش‌گیری از مراحل پروژه
  • تسهیل بازیابی سرویس‌های عملیاتی، با کمترین میزان تأثیر بر کسب‌وکار
  • امکان نظارت و پیش‌بینی تأثیر تغییرات بر سایر اقلام و خدمات و جلوگیری از تداخل آن‌ها
  • کمک به افزایش امنیت معاملات، مطابق با آخرین استانداردها و دستورالعمل‌ها
  • مدیریت مؤثر مشتریان و گزارش‌گیری کمّی از عملکردها، در عملیات و انتقال خدمت
  • مدیریت ظرفیت به منظور برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند برای افزایش زیرساخت‌ها
  • امکان تعریف قوانین پیچیده‌ی مربوط به هزینه‌ها و جریمه‌ها
  • تنظیم و پیگیری قراردادها و الزامات، در قالب اهداف سطح خدمت
  • کمک به تصمیم‌گیری‌ها، با ارائه‌ی داشبوردهای مدیریتی و تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد
  • افزایش سطح دسترس‌پذیری، از طریق نظارت بر سامانه‌ها و زیرساخت‌های حیاتی
  • تضمین 99/99 درصد آپتایم بودن سِرورها، بدون قطعی
  • ارتقای امنیت سامانه‌‌ها و شبکه‌ها و جلوگیری از حملات سایبری
  • برآوردن الزامات رگولاتوری، از طریق تعریف شاخص‌های مورد نظر
  • پایش بهتر عناصر شبکه و مؤلفه‌های کیفی سرویس‌های موجود و آتی
  • امکان اندازه‌گیری کیفیت تجربه مشتری به کمک شاخص‌های کلیدی عملکرد
آیکون حمایت از مشتری

مدیریت ریسک

مدیریت بهینه‌ی عوامل مؤثر بر خدمات، با تعریف انواع شاخص‌های کلیدی عملکرد (دارایی‌ها، سرمایه‌ی انسانی، واحدهای کاری، پیمانکاران، فروشندگان، قراردادها و...).

آیکون کاهش هزینه

مدیریت هزینه

مدیریت کیفیت تجربه‌ی مشتری، هدایت بهینه‌ی سرمایه‌گذاری‌ها و هزینه‌ها و استفاده‌ی درست از منابع، به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بازگشت سریع سرمایه.

آیکون رضایت مشتری

رضایت مشتری

تمرکز بر مشتری‌مداری و بهبود کیفیت خدمات IT، با مدیریت بهینه‌ی مراکز عملیاتی و برقراری همراستایی بین استراتژی‌های کسب‌وکار و عملیات IT.

چرا راهکار POB؟

اینها برخی از دلایل حرکت موفق‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت رایانه و فناوری‌های وابسته روی ریل POB هستند:

  • پیاده‌سازی، استقرار و پشتیبانی کامل و کارآمد از 15 فرآیند ITIL
  • بهره‌مندی از ابزاری واحد و یکپارچه در سطوح مختلف سازمان
  • کمک به کاهش هزینه‌های عملیاتی، با کنترل و نظارت بر همه‌ی فرآیندها
  • توانمندساز پاسخ‌گویی به درخواست‌ها و مسائل 7*24 مشتریان
  • مدیریت چابک انواع خدمات و محصولات و ارتقای سطح سرویس‌دهی به مشتریان
  • بهبود تجربه‌ی کاربری با بهره‌برداری از خدمات پورتال کاربران و خودکارسازی بهینه‌ی فرآیندها
  • یکپارچه‌سازی کانال‌های ارتباطی و تجمیع اطلاعات مرتبط با آن‌ها، در ابزاری واحد
  • ارزیابی دقیق عملکرد فردی و سازمانی به کمک شاخص‌های کلیدی عملکرد
  • پیاده‌سازی متدولوژی اسکرام در ابزار و مدیریت اسپرینت‌ها، به همراه خروجی‌های مربوطه
  • کنترل ارتباطات میان معاونت فروش و امور مشتریان و معاونت خدمات
  • مدیریت سبد خدمات، مدیریت پیمانکاران و کنترل تعهدات، الزامات و سیاست‌های امنیتی
  • استفاده‌ی همزمان از زبان‌های فارسی و انگلیسی، در تمام محیط‌های نرم‌افزاری (موبایل، وب، دسکتاپ)، بسته به نیاز کاربر
  • ارائه‌ی راهکاری در سطح سازمانی (Enterprise)، با در نظر گرفتن تعدد و توزیع جغرافیایی سازمان‌ها
بالا