شرکتهای فعال در حوزهی رایانه و فناوریهای وابسته ارائهدهندهی انواع محصولات و خدمات نرمافزاری، سختافزاری و تجهیزات شبکه به کسبوکارهای کوچک و بزرگ هستند. بنابراین، با حجم بالایی از مشتریان و خدمات و محصولات متنوع سروکار دارند که همواره مدیریت تعامل میان ارکان مختلف شرکت، کنترل چرخهی حیات خدمات و محصولات، مدیریت مؤثر نسخ و مستندات، تعریف گردشهای کاری و در مجموع، ارتقا و بهبود ارائهی خدمات را برای آنها با چالش روبهرو کرده است.
شرط لازم برای مقابله با این چالشها و دستیابی به اهداف سازمانیِ مورد نظر، همگام شدن با فناوریهای روز دنیا و بهرهمندی از راهکارهایی در سطح بینالمللی است؛ راهکاری که بتواند با چابکسازی بخشهای مختلف، اصلاح فرآیندها و رویههای کاری، گسترش خدمات حاکمیتی و ارزشآفرینی بیشتر، به افزایش بهرهوری و رضایتمندی مشتریان و کاربران کمک کند.