مدیریت دارایی و پیکربندی

  • طبقه بندی اقلام پیکربندی بر اساس کالا و نوع آن
  • پیکربندی و نمایش گرافیکی ارتباط اقلام پیکربندی
  • تحویل، جایگزینی، جابجایی و به روز رسانی اقلام پیکربندی
  • یکپارچه سازی با ابزارهای HP، IBM، Microsoft، Lansweeper و...
  • مدیریت چرخه حیات مانند هزینه، فرکانس خدمات و در دسترس بودن
  • محاسبه استهلاک اقلام پيکربندی به روش های خطی و انحرافی
اطلاعات بیشتر

مديريت دارایی و پیکربندی POB متشکل از شناسایی، ضبط و گزارشات مربوط به اقلام مختلف فناوری اطلاعات از جمله نسخه ها و روابط متعدد، شامل سخت افزار، نرم افزار و مستندات مربوطه است. تمامی ابزارهای مربوط به مدیریت سیستم می توانند در پایگاه داده پیکربندی چند بعدی (CMDB) قرار گیرند و POB می تواند به صورت بصری کل محیط پیکربندی شما را نمایش دهد.

مديريت پیکربندی و دارایی POB، امکان کنترل دارایی های با ارزش سازمان را فراهم آورده و از این طریق به برنامه ریزی مالی، مشاهده تغییرات نرم افزاری، کاهش استفاده از نرم افزارهای غیرمجاز و کاهش هزینه ها، کمک می نماید.

مزايا برای سازمان شما

امروزه زیرساخت های پیچیده فنـاوری اطلاعات، نیازمند مدیریت صحیح پیکربندی بـا استفاده از اطلاعات مرتبط است. این امر کنترل دارایی های با ارزش سازمان، بهینه سازی برنامه ریزی مالی، مشاهده تغییرات نرم افزاری و عدم استفاده از نرم افزار های غیرمجاز و همچنین کاهش هزینه ها را به دنبال دارد. نرم افزار POB در تمامی موارد مربوط به مديريت پیکربندی و دارایی، شما را پشتیبانی می نماید.

مزايا برای کاربر

مديريت پيکربندی و دارايی POB، اطلاعات مربوط به اقلام پیکربندی و مستندات مربوط به آن را فراهم می آورد. این اطلاعات ضمن پشتیبانی از فرآيندهای مدیریت خدمات، با فعالیت کارمندان پشتیبانی، مدیران پیکربندی، مدیران تغییر، توزیع کنندگان و دیگر افرادی که با دارایی های شرکت کار می کنند، مرتبط می باشد. بعلاوه، اطلاعات دقیقی نیز برای کنترل دسترسی، کیفیت خدمات و پیمانکاران در اختیار قرار می دهد.

مزایا برای حفظ رقابت

افزایش کارآمدی و تأثیر سازمان، در گرو کنترل زیرساخت ها و خدمات فناوری اطلاعات است. مديريت پيکربندی و دارايی POB، یک مدل منطقی از زیرساخت های شما را از طریق شناسایی، کنترل، نگهداری و تأیید اقلام پیکربندی موجودتان، فراهم می آورد.

مدیریت دارایی و پيکربندی

امکان کنترل دارایی های با ارزش سازمان را فراهم می آورد

اقلام پیکربندی

نرم افزار POB، اقلام پیکربندی و اطلاعات دقیق هر نوع دارایی و همچنین پیشینه کامل و اتصال آن به یک مشتری خاص، محل و قرارداد را کنترل کرده و امکانات زیر را در اختیار شما قرار می دهد:

  • طبقه بندی اقلام پیکربندی بر اساس کالا و نوع آن
  • پیکربندی و نمایش گرافیکی اقلام پیکربندی
  • تنظیم روابط بسیار زیاد بین اقلام پیکربندی
  • تحویل، جایگزینی، جابجایی و به روزرسانی اقلام پیکربندی
  • کپی و حفظ پیکربندی های استاندارد
  • ادغام با ابزارهایی همچون Lansweeper ،Microsoft SCCM ،Zenworks Enteo ،Capa ،HP OpenView ،Tivoli و...

نرم افزار POB، ابزارهای متنوعی را برای سهولت نگهداری پایگاه داده پیکربندی چندبعدی و به روز بودن آن، در اختیار شما قرار می دهد. این فرآیند به کاهش هزینه ها و به روز نگه داشتن کامل پایگاه داده پیکربندی چند بعدی کمک نموده و بدین ترتیب برای دیگر ماژول های مدیریت خدمات، اطلاعات دقیقی را در رابطه با پایگاه داده پیکربندی چند بعدی تأمین می نماید.

نرم افزار POB از روابط بسیار زیاد بین محصولات و مشتریان، پشتیبانی نموده، پیشینه محصولات و اطلاعات دقیق مربوط به آن ها، از جمله قیمت خدمات، توافقنامه های سطح خدمات، ضمانت نامه ها، تاریخ ها و... را کنترل می نماید.

شما در POB می توانید تمامی کالاها و مدل ها را در محیط خود تعریف نمایید و با توجه به نیاز خود، مدل های استاندارد را مشخص کرده و پیکربندی کنید.

نرم افزار POB در حفظ محصولات و نرم افزارهای نصب شده، شما را یاری می رساند. بدین ترتیب که شما می توانید لایسنس ها و تخفیف ها را کنترل نمائید. تعداد لایسنس ها، تاریخ پایان و مدیریت آن ها با در نظر گرفتن نوع کارکرد و کمپانی مادر، از مواردی است که در اختیار شما قرار می گیرد.

شما در نرم افزار POB می توانید چرخه حیات تمامی پیکربندی های اقلام را نظارت و کنترل نمایید تا نظارت دقیقی بر هزینه ها، دوره خدمات و دسترسی داشته باشید.

نرم افزار POB، به طور خودکار می تواند استهلاک اقلام پيکربندی را بر اساس انواع روش های تشخیص استهلاک (مانند روش خطی و روش انحرافی) محاسبه نماید. از آنجایی که POB در حال حاضر، تمامی اطلاعات مربوط به پیکربندی اقلام را ذخیره می کند، استهلاک هر يک از اقلام، به سرعت پردازش شده و در دسترس قرار می گیرد.

عملکرد نظارت POB یا POB KPI Explorer این امکان را برای شما فراهم می آورد تا بر هر فرآیند مهم، هدف، عملکرد، سطح خدمات و... نظارت داشته باشید. کارکرد نظارت، جزو بخش های مهم فرآیند مدیریت خدمات است و آن را می توان متناسب با نیاز هر کاربر POB تنظیم نمود.

امکانات بخش گزارشات شما را قادر به ایجاد گزارش هایی در رابطه با هر نوع شاخص کليدی عملکرد می سازد و به شما اطمینان خاطر می دهد که به اهداف کسب و کار خود دست یافته اید. در دسترس بودن آمار و گزارشات آنلاین، شما را قادر می سازد به طور مداوم بر رضایت مشتری، کیفیت خدمات، سودآوری و روند بازار نظارت داشته باشید.

بالا