همه چیز در رابطه با کمپین روی ریل POB
چند سالی از حضور راهکار مدیریتی Wendia POB در ایران میگذشت. با افزایش تعداد سازمان ها و مشتریان، تصمیم گرفتیم کمپین تبلیغاتی جدیدی را با شعاری جذاب شروع کنیم تا POB را به روش جدیدی معرفی کنیم. با بچه های تیم فروش نشستی داشتیم و با این سوال شروع کردیم که «راهکار POB در فضای کسب و کار، ما را یاد چه چیز می اندازد؟» هرکدام از بچه ها مثالی زدند، از چاقوی سوئیسی گرفته تا ماشین مسابقه ای، هواپیما و دوچرخه و…!
در ابتدا روی این مسئله هم فکر شدیم که کسب و کار در مسیری پیش می رود و ما محصولی ارائه می کنیم که راه را برای این پیشروی هموار سازد. پس بهتر است POB و کسب و کار را در جریان یک سفر، در نظر بگیریم! هدف این بود که المان انتخاب شده، مفاهیمی چون سرعت کافی، هدف مشخص، امنیت و اطمینان و تکنولوژی را منتقل کند. روی هرکدام از مثال ها بحث کردیم، از تصادفات جاده ای گفتیم که موجب نا امنی سفرهای جاده ای می شود، از مقاصد مختلف و بعضاً نامشخص یک خودرو در جاده و بی نهایت جاده های فرعی و خاکی و… از هواپیما که توان پائینی در رویارویی با مشکلات جوی دارد و حتی بیش از اندازه سریع است! سرعتی که شاید با «صبر و تحمل» لازم در فضای مدیریت خدمات کسب و کار، در تضاد است!
بله! ریل قطار آن چیزی بود که به عنوان مسیر سفر، بیشترین شباهت را با کسب و کار در مسیر مدیریت خدمات داشت. بحث های زیادی روی این موضوع انجام شد که در این چند خط جا نمی گیرد!
اینجا کلیک کنید تا خلاصه بحث های ما و آنچه بدان رسیدیم را ببینید! 🙂
اولین خروجی، چرا باید روی ریل POB باشید؟
پیش از هر چیز، تصمیم گرفتیم دلایل این انتخابمان را خیلی خلاصه و دقیق توضیح دهیم و بگوییم چرا باید قطار کسب و کار، روی ریل POB حرکت کند؟ بهترین انتخاب، طراحی یک اینفوگرافیک بود که خلاصه ای از دلایل این تشابه را توضیح دهد و با کار مشترک اعضای تیم پیاده سازی و فروش، محتوای خلاصه ای برای این منظور تهیه شد.
از اینجا بود که کار به واحد گرافیک سپرده شد و محتوای تولید شده در قالب یک اینفوگرافیک طراحی شد.
نتیجه تقریباً یک ماه کار گروهی ما:
با هماهنگی بچه های فروش، ماحصل کار ما در نشریه عصر تراکنش چاپ شد و ما خوشحال و خندان، ادامه کمپین را پیش گرفتیم.
بعد از اینکه همه چیز را در اینفوگرافیک توضیح دادیم، تصمیم گرفتیم که ازین به بعد، خیلی ساده به موضوع نگاه کنیم. در قطار کسب و کار بنشینیم و روی ریل POB باشیم! جلسات مشترک با واحد گرافیک برگزار کردیم و طوفان فکری واقعی شروع شد! 🙂
تصاویر زیادی از قطار، ریل، ایستگاه، مسافران و هرچیزی که به سفر ریلی مربوط میشد را بررسی کردیم! نزدیک بود چمدان ببندیم و به مسافرت برویم که با یک طرح خیلی مینیمال از واحد گرافیک، حال و هوای مرخصی رفتن از سرمان پرید!
این طرح، همه چیزی که ما به دنبالش بودیم را داشت، سادگی، پیوستگی، همکاری وندیا و گروه فناوری پرند، انعطاف و حتی کمی بازیگوشی! تغییرات کوچکی در ساختار قطار و خطوط پیشنهاد دادیم و خروجی کار در شماره بعدی نشریه عصر تراکنش چاپ شد.
ادامه ریل گذاری با ریزبینی!
از اینجا کار ما سخت تر میشد، ادامه کمپین نیاز به هوش و ذکاوت بیشتری داشت. البته کمپین روی ریل POB مسیر خودش را پیدا کرده بود و هر ماه با یک هم اندیشی چند ساعته، شعار و المان ماه بعد را انتخاب می کردیم. هر چیزی که به سفر ریلی مربوط می شد را متناظر با چالش های کسب و کار و معیارهای راهکار POB در نظر می گرفتیم و باقی کار را به واحد گرافیک می سپردیم.
در این ماه ها، آنقدر راجع به سفر ریلی و تشابهات یک سفر با مسیر کسب و کار فکر کرده ایم که هر بار خلاقیت بیشتری به این کمپین اضافه می شود. ما سعی کردیم تا در عین سادگی و خطی بودن طرح ها، کمی مرموز باشیم و نگاه مخاطبانمان را به چالش بکشیم. پس اگر به ناگاه، هنگام مطالعه یک نشریه تخصصی فین تک، احساس کردید که یک چمدان می بینید که روی خط عابر پیاده راه می رود! دقیق تر ببینید! این ما هستیم که همه چیز را برای سفر شما در مسیر کسب و کار و روی ریل POB برداشته ایم تا آسوده خاطر در مسیر چالش ها، سفری سریع، طبق برنامه و مطمئن را تجربه کنید.
روی ریل POB بمانید…
تمام این طرح ها در ماهنامه عصر تراکنش، وب سایت و شبکه های اجتماعی ما منتشر شد. بازخوردهای خوبی هم گرفتیم و از نتیجه کار راضی هستیم.
البته ما کار را به همینجا خاتمه ندادیم، بعد از انتشار هر شماره، خیلی خلاصه توضیح دادیم که چرا این شعار را انتخاب کردیم و در واقع، واقعیت پشت هر شعار را توضیح دادیم! روی هر طرح کلیک کنید، تا شما هم در جریان باشید.
این کمپین، نتیجه ماه ها فعالیت تیمی بچه های گروه فناوری پرند هست، که همچنان هم ادامه دارد و می توانید از همینجا و یا نشریه عصر تراکنش، پیگیر آن ها باشید. پس قطعاً خوشحال میشویم که نظراتتان را با ما در میان بگذارید و از خوبی ها و بدی های این طرح ها و دیدی که به آن ها دارید برای ما بگویید.
ممنون که روند کارتون رو خیلی دوستانه با همه در میون گذاشتین . اینفوگراف عالی بود خیلی زیبا اهداف قابل دستیابی توسط پاب به تصویر کشیده شده
[…] راهحل ایدهآلشان را، برای مدیریت دانش، در راهکار POB شرکت وندیا پیدا […]