×

تماس با پیشخوان خدمات

خواهشمند است جهت دریافت خدمات پشتیبانی، با پیشخوان خدمات شرکت به نشانیservicedesk@parand.ir و یا شماره تلفن های ۸۸۵۰۱۳۵۷ - ۸۸۵۰۱۳۵۸ تماس حاصل فرمایید.

مدیریت رخداد (Incident Management) چیست؟

مدیریت رخداد

مدیریت رخداد بر اساس ITIL هر اختلال یا وقفه‏ ای در عملکرد خدمت است که ممکن است خدمت را مختل کرده یا باعث افت کیفیت آن شود. موارد خطا و خرابیِ مولفه‏ های خدمت که ممکن است در آینده منجر به اختلال خدمت شود نیز رخداد تلقی می‏شوند. مدیریت رخداد، مدیریت چرخه عمر رخدادها از زمان اعلام یا شناسایی تا خاتمه آن به نحوی است که رخداد به سرعت حل و فصل شده و خدمت متاثر از آن بازیابی شود.

حل وفصل رخداد معادل واژه Resolve است. در حل و فصل هدف یافتن خطای نهفته که منجر به وقوع رخداد شده است و اصلاح آن خطا نمی باشد بلکه هدف آن است که با هر روشی حتی با یک روش موقت خدمت به سرعت بازیابی شود.

رخدادها ممکن است توسط هر کسی که به نوعی با خدمت در ارتباط است اعلام شود: از طرف کاربران، از طریق ابزارهای پایش، توسط متخصصین فنی یا هر کسی که به نوعی با خدمت در ارتباط است.

مدیریت و پاسخگویی در زمینه فرآیند مدیریت رخداد در سازمان‏ها معمولا توسط واحد کارکردی پیش‏خوان خدمت انجام می‏شود.

برای مطالعه و دریافت مقاله کامل و مرجع « مدیریت رخداد (Incident Management) چیست؟» فرم دریافت مقاله را تکمیل نمائید.

منبع: گروه فناوری پرند

برای دریافت این مقاله، فرم زیر را تکمیل کنید.
بالا