×

تماس با پیشخوان خدمات

خواهشمند است جهت دریافت خدمات پشتیبانی، با پیشخوان خدمات شرکت به نشانیservicedesk@parand.ir و یا شماره تلفن های ۸۸۵۰۱۳۵۷ - ۸۸۵۰۱۳۵۸ تماس حاصل فرمایید.

مدیریت دارایی ها و پیکربندی خدمت چیست؟

مدیریت دارایی ها و پیکربندی خدمت

در مقاله مرجع گذشته PARAND 101 به فرایند مدیریت تغییر (Change Management) پرداختیم و از چگونگی مدیریت تغییرات و تاثیر آن بر دارایی ها و اقلام پیکربندی سازمان سرویس پرداختیم. در این مقاله به موضوع چیستی اقلام پیکربندی در مدیریت سرویس می پردازیم و به این موضوع پی خواهید برد که فرایند مدیریت دارایی ها و پیکربندی خدمت (Service Asset & Configuration Management) چگونه با نمایشی دقیق از سرویس ها، ارتباط آنها با یکدیگر، دارایی های سخت افزار و شبکه و نرم افزاری هر سازمان و ارتباط آنها با سرویس، در قالب یک سیستم مدیریت پیکربندی (Configuration Management System)، سازمان سرویس دهنده را در شناسایی رخدادها (Incident) و تاثیر تغییرات در فرایند مدیریت تغییر کمک می نماید. همچنین در این فرایند کلیه ویژگی های هر قلم پیکربندی چگونه می تواند در طرح مدیریت دارایی و پیکربندی (SACM Plan) داده های ارزشمند سازمان را به صورت مجتمع در اختیار کارشناسان فناوری اطلاعات قرار دهد.امیدواریم این مقاله مرجع که بر اساس ترجمه منابع اصلی ITIL تدوین گردیده برای شما مفید باشد و خوشحال خواهیم شد بازخورهای خود را با در میان بگذارید.
برای مطالعه و دریافت مقاله مرجع «مدیریت دارایی ها و پیکربندی خدمت (Service Asset & Configuration Management)» فرم دریافت مقاله را تکمیل نمائید.

برای دریافت این مقاله، فرم زیر را تکمیل کنید.
بالا