گروه فناوری پرندگروه فناوری پرند
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ پرند
  • مقاله
  • ویدئو
  • اینفوگرافیک
  • اخبار و اطلاعیه
با ما تماس بگیرید
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ پرند
  • مقالات
  • مطالعه موردی
  • چگونه مدیریت تماس با مشتری، می تواند کارآمد باشد؟

وبلاگ گروه فناوری پرند

چگونه مدیریت تماس با مشتری، می تواند کارآمد باشد؟

توسط علی هاشمی / سه شنبه, 16 خرداد 1396 / منتشر شده در مطالعه موردی, مقالات
مدیریت تماس با مشتری زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

مدیریت تماس با مشتری موثر، موجب ارتقای سطح خدمات و رضایت بیشتر مشتری خواهد شد و در نتیجه تعهدات سازمان به مشتری را تضمین خواهد کرد. بیایید بیشتر بیاموزیم که چگونه این امر می تواند ارتباطات با مشتری را تقویت نموده و تجربه خدماتی بی نقص را پدید آورد. همزمان با این موضوع، در اتاق فکر خود، الزامات فناوری و الکترونیکی سازمان را نیز بررسی کنید.

برای یک سازمان، قاعدتاً نشست سالیانه با سهامداران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اینجا مشتری {در بهترین حالت} در مرکز توجه است. این موضوع به واحد فناوری اطلاعات به عنوان ارائه دهنده خدمات درون سازمانی بر می گردد. واحدِ IT پشتیبانِ تمامِ سازمان با تمام واحدهای عملیاتی ضروری آن است تا پیشرفت و ارزش افزوده ای را ایجاد نمایند. در واقع، این IT است که امکان ایجادِ ارزش افزوده را در سازمان فراهم می کند. زیرا تمامِ خدمات بدون ارائه صحیح، کارا نمی باشند.

یکی از اصول مهم بازاریابی این است که تمامی معیارها و فعالیت های شرکت یا سازمان باید در راستای خواسته های بازار و مشتری باشد. تنها در این حالت است که موفقیت ملموس خواهد شد. البته این بدان معناست که این نگرانی تنها نباید معطوف مشتری های خارجی باشد، بلکه مهمتر از آن، مشتری های داخلی سازمان هستند که حامی اهداف کلی مجموعه بوده و در طول سالیان گذشته، تغییرات مثبتی داشته اند. تغییراتی نظیر هماهنگی با اتوماسیون اداری، ساعات کاری متغیر و…

مدیریت تماس با مشتری چگونه سودمند خواهد بود؟

در مبحث مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، بازاریابی عموماً از مدیریت تماس با مشتری صحبت به میان می آورد. هدف کلی مدیریت ارتباط با مشتری، استقرار، نگهداری و پیشرفت روزافزون سفارشات مشتریان است تا تعهدات بلندمدت و با درجه بالایی از کیفیت را ارائه دهد. مدیریت تماس با مشتریان با راه های تماس مختلف و ایجاد تعامل شرکت یا سازمان با مشتریان، دستیابی به این اهداف را ممکن می سازد. بهینه سازی مشتری و تجربه او از خدمات شما، در این راه های تماس، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تا جایی که نه تنها او از خدمات شما راضی باشد، بلکه مشتاق به همکاری بلندمدت با شما گردد.

کلید ارتباط میان IT و کاربران سازمان در پیشخوان خدمات (Service Desk) است: برای مثال تلفن یا ایمیل هنگامی که موردی را گزارش می کند، کاتالوگ خدمات و تفاهم نامه خدمات، واحدهای سازمان، کارکنان و شخص تماس گیرنده، نظرسنجی رضایت مشتری و موارد بسیار دیگر.

هماهنگی کامل این راه های تماس و فعال بودن آن ها برای ارائه خدمات و تجربه عالی مشتری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتظارات مشتری تغییر کرده است

ارتباطات مشتری و اثرات متقابل آن، با وجود اتوماسیون های اداری، دستخوش تغییرات بسیاری شده است. انتظارات کاربر از خدماتی که در محیط کار دریافت می کند، بستگی به تجربه دریافت خدمات او و رضایتش در پایان روز کاری دارد. به نظر می رسد ارائه دهندگانی نظیر آمازون به دلیل سیستم ارائه خدمات دقیق خود از جذابیت بالایی برخوردارند. شما سریع و ساده می توانید با چند کلیک کالای خود را سفارش داده و از خدمات جانبی آن استفاده کنید. حتی شکایات و بازگرداندن کالا نیز به راحتی مدیریت شده و اغلب به صورت رایگان انجام می شود.

دسترسی در تمام ساعات، قابلیت صرفه جویی زمان، استقلال و سهولت در استفاده، بخشی از انتظارات مشتریان امروزی در هنگام درخواست خدمات است. این امر نه تنها به ارائه دهنده خدمات IT بلکه به تمام ارائه دهندگان دیگر در سازمان نیز بر می گردد. به طور مثال واحد منابع انسانی یا مدیریت داخلی: اگر یک لامپ در اتاق کنفرانس نیاز به تعویض داشته باشد، شما نباید وقت زیادی را برای  پیدا کردن فرد مسئولِ آن صرف بکنید. این امر می تواند با یک سرویس ایمیل مرکزی یا نرم افزار داخلی درخواست خدمات به راحتی حل و فصل شود.

اهمیت سرویس درخواست خدمات برای مدیریت تماس با مشتریان

به طور کلی می توان گفت که پرتال درخواست خدمات، تماس با مشتری را ارتقا داده و به پیش می برد و در این رهگذر کیفیت ارائه خدمات و رضایتمندی مشتری را به طور موثری بهبود می بخشد. این ارتباط در وهله اول بین کاربر و واحد IT صورت می گیرد، اما محدود به آن نبوده و می تواند روند درخواست خدمات از واحدهای دیگر سازمان را نیز سهولت بخشد. برای مثال وجود نرم افزاری برای ثبت مراودات تجاری، دسترسی ها، اعلام خرابی یا ثبت ساعات کاری فعال افراد، ساعات در دسترس بودن کارمندان که برای واحد منابع انسانی بسیار مفید خواهد بود. به طور کلی زمینه های بسیار زیادی در مدیریت خدمات سازمانی وجود دارد که پیشرفت IT روز به روز بخش گسترده تری از آن را تحت پوشش خود می گیرد.

بنابراین، امکان درخواست خدمات در اتوماسیون اداری، ایجاد حس الکترونیکی سازی روند امور را ایجاد کرده، از یک سو به اتوماسیون امور اداری که تاکنون به صورت دستی و با هزینه زیاد انجام میشده، منجر خواهد شد و از سوی دیگر، آنها با دریافت اکانت خود، محیط کاری موبایلی و ساعات کاری انعطاف پذیر کسب می کنند که امکان درخواست خدمات در هر زمان و مکانی و با هر دستگاهی (تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و…) که مدنظر دارند را کسب می کنند.

در این حالت، سازمان سرویس دهنده می تواند آزادی مشتری نهایی در دریافت خدمات، کیفیت گفتگو ها و تجربه خدماتی بدون نقص را تضمین نماید.

کنترل چالش های مکرر

تمام اشخاصی که در پروژه های پیاده سازی مرکز خدمات نقش داشته اند، با کاربرانی مواجه شده اند که از همراهی با پروژه سر باز می زنند. دستیابی به بالاترین میزان پذیرش کاربران در اینگونه پروژه ها از اهمیت زیادی برخوردار است. اغلب، کلید حل این مشکل گفتگو است! باید در سازمان، پیرامون ارزش افزوده و آنچه که مشتری پایانی به دست خواهد آورد، با شفافیت بسیار گفتگو شود. این مباحث می توانند در داخل سازمان و به طور مثال در داخل هر دپارتمان به گفتگو گذاشته شود تا کاربران با آنچه که با سرویس جدید به دست خواهند آورد، آشنا شوند.

چالش بعدی در استقرار و نگهداری پرتال نهفته است. زیرا صرفاً پیاده سازی راهکار و پرتال کافی نیست، راهکار باید به طور مداوم  به روزرسانی و تقویت شود، پرتال نیازمند توجه و نگهداری است، کاربر پسند بودن نرم افزار باید تقویت شود و دسترسی و سازگاری آن باید ضمانت شود. این چالش بسیار مهم است، زیرا راه های تماس کاربران می بایست متناسب با ویژگی های جدید، به روز شده و عملکرد سیستم باعث تقویت تجربه کاربری آن ها شود.

در هر حال، هزینه ها به هر مقدار هم که باشند، اهمیت دارند. تحقیقات ثابت کرده است که یک سیستم مدیریت حرفه ای تماس با مشتریان در کسب و کار، منجر به صرفه جویی 16% در هزینه ها شده و به صورت میانگین 35% رضایت مشتریان را افزایش خواهد داد. تجربیات مشابه نیز از طریق اقدامات متمرکز، می تواند به بخش IT و مشتریان آنها منتقل شوند.

منبع: www.wendia.com

برچسب ها: CRM

درباره علی هاشمی

زمینه اصلی فعالیت من، گرافیک و تبلیغات هست. علاقه مند به فناوری اطلاعات هستم و در طول سال های همکاری با گروه فناوری پرند، مطالعاتی در زمینه ITIL داشته ام و مقالات تدوین شده تیم تولید محتوا را ویرایش کرده و نشر می دهم.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

  • علیرضا بزرگمهری مشاور هیات مدیره گروه فناوری پرند

    رهنمون هایی برای همه کشورها حتی ایران، همسویی ITIL با بهروش ها

  • صنعت فین‌تک در دنیای پس از کرونا

  • هشت قابلیت که برای انتخاب ابزار ITSM سازمان خود باید در نظر بگیرید

  • وضعیت مدیریت خدمات در سال ٢٠٢١

  • داستان پذیرش ITIL توسط بانک مرکانتیل / از ایجاد نقش ITIL بپرهیزید، مگر آنکه واقعاً به آن نیاز باشد

  • چهار ویژگی ضروری انتخاب راهکار ITSM

    چهار ویژگی ضروری ابزار ITSM

  • اتوماسیون پیشخوان خدمت

    آیا توفان اتوماسیون در حال نزدیک‌شدن به پیشخوان خدمت است؟

  • وضعیت خدمات سلف سرویس

    وضعیت موفقیت خدمات سلف‌سرویس فناوری اطلاعات

برچسب های مطالب

B2B BRM CRM GDPR IT ITIL ITIL4 ITSM VeriSM Wendia استاندارد ایزو استراتژی خدمت امنیت اینفوگرافیک بانکداری بهبود مستمر خدمت تحلیل تأثیر بر کسب و کار تحول دیجیتال خودکارسازی دواپس راه پرداخت صنعت پرداخت عصر تراکنش فرآیند انجام درخواست فروش مدیریت انتشار و استقرار مدیریت تداوم خدمات فناوری اطلاعات مدیریت تغییر مدیریت خدمات سازمانی مدیریت دارایی و پیکربندی مدیریت دانش مدیریت دسترس پذیری مدیریت رخداد مدیریت رویداد مدیریت ریسک مدیریت سطح خدمت مدیریت ظرفیت مدیریت مالی مدیریت مشکل مدیریت پرداخت مدیریت پروژه نرم افزار POB پیشخوان خدمت چابک کارکردهای حیاتی کسب و کار

بی‌خبر نمانید!

آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا پربازدیدترین محتواهای وبلاگ گروه فناوری پرند را در ایمیل خود دریافت کنید.

گروه فناوری پرند

  • چرا پرند؟
  • همان پرند هستیم
  • وبلاگ پرند
  • ارتباط با گروه فناوری پرند
  • مشتریان ما
  • داستان موفقیت مشتری
  • درخواست جلسه دموی اختصاصی
  • فرصت‌های شغلی

صفحات پر بازدید

  • آشنایی با نرم‌افزار Wendia POB G6
  • مدیریت پیشخوان خدمات
  • مدیریت دارایی و پیکربندی
  • مدیریت تغییر و پروژه
  • مدیریت انبار و خرید
  • مدیریت سطح خدمات
  • مدیریت زمان و منابع
  • مدیریت صورتحساب و امور مالی
  • یکپارچگی با نرم‌افزارها
  • راهکار Bank On
  • راهکار شرکت‌های پرداخت
  • راهکار صنعت بانکداری
  • راهکار صنعت مخابرات
  • راهکار صنعت رایانه و فناوری‌های وابسته
  • گواهینامه‌های بین‌المللی پشتیبانی از ITIL
  • کارکردهای نرم‌افزار در حوزه ESM و ITSM

ارتباط با ما

  • نشانی: تهران، خیابان سهروردی، خیابان خرمشهر، خیابان عربعلی، کوچه دوم، پلاک ۲۱، واحد ۴
  • تلفن: ۸۸۵۰۱۳۵۷
  • فکس: ۸۸۵۰۱۳۵۸
  • پست الکترونیک: info[at]parand.ir
ارائه‌دهنده راهکارهای مدیریتی مبتنی بر ITIL

ایده شکل‌گیری «گروه فناوری پرند» با گردهم آمدن افکاری جوان و متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و با هدف ارائه راهکارهای نوین مدیریت فناوری اطلاعات، پرورش یافت. و در مرداد ماه ۱۳۸۴، با کسب مجوز از شورای عالی انفورماتیک، گروه فناوری پرند تأسیس شد. و به عضویت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درآمد. بهبود فرآیندهای مدیریت فناوری اطلاعات در کشور، از اولین اهدافی بود که با پیوست جوانان متخصص به این گروه، پیگیری شد. و همکاری با سازمان‌هایی نظیر مرکز داده سامانه هوشمند سوخت، بانک انصار، بیمه سامان، شرکت توزیع برق مشهد، شرکت برق منطقه‌ای تهران و... از دستاوردهای دهه اول فعالیت بود.
در دهه دوم فعالیت با تمرکز فعالیت‌های شرکت بر راهکارهای مدیریتی مبتنی بر ITIL و ارائه راهکاری بومی‌سازی شده و مبتنی بر استانداردهای جهانی، منجر شد تا همکاری با سازمان‌هایی نظیر بانک ملی ایران، بانک ملت، بانک مسکن، بانک آینده، سازمان برنامه و بودجه کشور، شرکت خدمات انفورماتیک، شرکت توسن تکنو، شرکت بهسازان ملت، شرکت مخابرات ایران، شرکت به پرداخت ملت و... نیز به افتخارات گروه فناوری پرند افزوده شود.

  • حقوق محتوای تمام صفحات (متون، تصاویر، فایل‌های ویدئویی) محفوظ است و کپی‌برداری از آنها بدون ذکر نام «گروه فناوری پرند» مجاز نیست.
بالا
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok