×

تماس با پیشخوان خدمات

خواهشمند است جهت دریافت خدمات پشتیبانی، با پیشخوان خدمات شرکت به نشانیservicedesk@parand.ir و یا شماره تلفن های ۸۸۵۰۱۳۵۷ - ۸۸۵۰۱۳۵۸ تماس حاصل فرمایید.

مدیریت تغییر چیست؟

مدیریت تغییر چیست

در ادامه آموزش اصول و مبانی ITIL در بخش PRAND 101 نوبت به فرایند مهم مدیریت تغییر (Change Management) می‌رسد. این فرایند ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات را با محیط کسب و کار و انتظارات مشتریان منطبق می‌نماید. به بیان ساده‌تر شما برای حل و فصل رخدادها (Incidents) و مشکلات (Problem) یا پاسخگویی به درخواست‌ها (Request) لازم است تغییراتی را اعمال کنید. فرایند مدیریت تغییر (Change Management) به شما کمک می‌کند با دسته بندی تغییرات و طی جریان‌های کاری (Workflow) متناسب با هر نوع تغییر بتوانید به نحو احسن اختلالات و مشکلات را رفع و انتظارات را پوشش دهید. دسته‌بندی تغییرات به شما کمک می‌کند که تغییراتی استاندارد و معمول هستند را از تغییرات مهمی که باید افراد مختلفی در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری نمایند را از هم تفکیک کنید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا اثربخش‌تر با کسب و کار سازمان و یا مشتریانتان در تعامل باشید.

در مقاله مرجع (Change Management) با ترجمه منابع اصلی ITIL تلاش کرده‌ایم اولا اهمیت این فرآیند را تشریح و لزوم آن را برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات بیان کنیم، اساس‌های دسته‌بندی تغییرات را برایتان برشمرده و جریان‌های کاری متناسب با انواع تغییر را ترسیم کرده و به نقش مدیر تغییر و کمیته تصمیم‌گیری و بررسی تغییر (CAB) پرداخته‌ایم و در پایان الزامات نهاد معتبر PINK Elephant برای ابزارهایی که به شما در امر مدیریت تغییر کمک می‌کنند را ارائه کرده‌ایم که در صورتیکه تصمیم به خودکارسازی این فرایند در قالب ابزار داشتید بتوانید؛ شاخص‌های اصلی برای انتخاب ابزار را در اختیار داشته باشید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد و خوشحال خواهیم شد بازخورهای خود را با در میان بگذارید.

برای مطالعه و دریافت مقاله مرجع «مدیریت تغییر (Change Management) چیست؟» فرم دریافت مقاله را تکمیل نمائید.

منبع: گروه فناوری پرند

برای دریافت این مقاله، فرم زیر را تکمیل کنید.
بالا