گروه فناوری پرندگروه فناوری پرند
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ پرند
  • مقاله
  • ویدئو
  • اینفوگرافیک
  • اخبار و اطلاعیه
با ما تماس بگیرید
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ پرند
  • اخبار گروه فناوری پرند
  • همکاری گروه فناوری پرند و رسانه راه پرداخت در تولید محتوای صنعت بانکداری و نظام پرداخت

وبلاگ گروه فناوری پرند

همکاری گروه فناوری پرند و رسانه راه پرداخت در تولید محتوای صنعت بانکداری و نظام پرداخت

توسط علی هاشمی / چهارشنبه, 25 مهر 1397 / منتشر شده در اخبار گروه فناوری پرند
راه پرداخت زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه

گروه فناوری پرند و رسانه راه پرداخت در برنامه مشترکی، مجموعه مقالاتی را به صورت منظم، به‌منظور تشریح نظام‌ها، فرآیندها، چارچوب‌ها و به‌روش‌های مدیریت خدمات فناوری اطلاعات و مصادیق آن در صنعت بانکداری و پرداخت منتشر خواهند ساخت.

این مقالات که به قلم همکاران گروه فناوری پرند خواهد بود، در رسانه راه پرداخت منتشر شده و مورد استفاده علاقمندان قرار می گیرد. در همین راستا، مقدمه ای بر این جریان به قلم مهندس مژده مرشدی، مسئول توسعه کسب‌وکار راهکارهای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM) در گروه فناوری پرند نگاشته و منتشر شده است. این مقاله با عنوان «لزوم نوین‌سازی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در بانک‌ها و شرکت‌های خدمات پرداخت» در رسانه راه پرداخت انتشار یافته که بخش هایی از آن در ادامه آمده است:

عبارت «فناوری اطلاعات به‌عنوان توانمند ساز کسب‌وکار یا IT as Business enabler» دیگر شریعت اصلی فناوری اطلاعات را بیان نمی‌کند. دستکم در صنعت بانکداری و پرداخت، آن‌چنان کسب‌وکار و فناوری اطلاعات درهم‌آمیخته شده‌اند که می‌توان از PSPها، به‌عنوان شرکت‌های فناوری اطلاعاتی که خدمات پرداخت ارائه می‌کنند یادکرد.

در خصوص بانک‌ها نیز با روند کاهش شعب و نیز افزایش تراکنش‌های دیجیتالی در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌توان اذعان داشت «بانک‌ها، شرکت‌های فناوری اطلاعاتی هستند که خدمات بانکداری و مالی ارائه می‌دهند». به‌بیان‌دیگر در صنعت بانکداری و پرداخت، فناوری اطلاعات نه‌تنها توانمندساز، بلکه «پیش‌ران» است.

درصورتی‌که نسبت به این گزاره تردید دارید کافی است در روندهای اخیر صنعت تأمل‌کنیم؛ فین‌تک، بلاکچین، ارزهای رمزنگاری‌شده و… همه و همه تحولاتی هستند که سهم فناوری اطلاعات در آن‌ها بیش از کسب‌وکار است.

این دیدگاه از منظر سازمان نیز قابل‌تعمیم بوده و اکنون فناوری اطلاعات بانک‌ها نه‌تنها دیگر بخشی از ستاد به‌عنوان واحد ارائه‌دهنده خدمت به واحدهای صف (کسب‌وکار) نیستند،‌ بلکه خود بخشی از صف (کسب‌وکار) بانک به شمار می‌روند. علاوه بر این در بانک‌های پیشرو، جایگاه‌های معاونت مدیرعامل (به‌جای مدیر) و حتی عضویت در هیئت‌مدیره برای ارشدترین مقام فناوری اطلاعات مشاهده می‌شود.

برای مطالعه متن کامل این نوشتار، می توانید به وب سایت راه پرداخت مراجعه نمایید.

قابل ذکر است که علاوه بر این مقالات؛ گروه فناوری پرند از گذشته نیز محتواهای مدونی را در حوزه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات تحت عنوان سرویس پرند 101 منتشر می کرد که همچنان ادامه خواهد داشت و می توانید با عضویت در این سرویس، از آن ها استفاده بفرمایید.

 

برچسب ها: راه پرداخت

درباره علی هاشمی

زمینه اصلی فعالیت من، گرافیک و تبلیغات هست. علاقه مند به فناوری اطلاعات هستم و در طول سال های همکاری با گروه فناوری پرند، مطالعاتی در زمینه ITIL داشته ام و مقالات تدوین شده تیم تولید محتوا را ویرایش کرده و نشر می دهم.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

  • علیرضا بزرگمهری مشاور هیات مدیره گروه فناوری پرند

    رهنمون هایی برای همه کشورها حتی ایران، همسویی ITIL با بهروش ها

  • صنعت فین‌تک در دنیای پس از کرونا

  • هشت قابلیت که برای انتخاب ابزار ITSM سازمان خود باید در نظر بگیرید

  • وضعیت مدیریت خدمات در سال ٢٠٢١

  • داستان پذیرش ITIL توسط بانک مرکانتیل / از ایجاد نقش ITIL بپرهیزید، مگر آنکه واقعاً به آن نیاز باشد

  • چهار ویژگی ضروری انتخاب راهکار ITSM

    چهار ویژگی ضروری ابزار ITSM

  • اتوماسیون پیشخوان خدمت

    آیا توفان اتوماسیون در حال نزدیک‌شدن به پیشخوان خدمت است؟

  • وضعیت خدمات سلف سرویس

    وضعیت موفقیت خدمات سلف‌سرویس فناوری اطلاعات

برچسب های مطالب

B2B BRM CRM GDPR IT ITIL ITIL4 ITSM VeriSM Wendia استاندارد ایزو استراتژی خدمت امنیت اینفوگرافیک بانکداری بهبود مستمر خدمت تحلیل تأثیر بر کسب و کار تحول دیجیتال خودکارسازی دواپس راه پرداخت صنعت پرداخت عصر تراکنش فرآیند انجام درخواست فروش مدیریت انتشار و استقرار مدیریت تداوم خدمات فناوری اطلاعات مدیریت تغییر مدیریت خدمات سازمانی مدیریت دارایی و پیکربندی مدیریت دانش مدیریت دسترس پذیری مدیریت رخداد مدیریت رویداد مدیریت ریسک مدیریت سطح خدمت مدیریت ظرفیت مدیریت مالی مدیریت مشکل مدیریت پرداخت مدیریت پروژه نرم افزار POB پیشخوان خدمت چابک کارکردهای حیاتی کسب و کار

بی‌خبر نمانید!

آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا پربازدیدترین محتواهای وبلاگ گروه فناوری پرند را در ایمیل خود دریافت کنید.

گروه فناوری پرند

  • چرا پرند؟
  • همان پرند هستیم
  • وبلاگ پرند
  • ارتباط با گروه فناوری پرند
  • مشتریان ما
  • داستان موفقیت مشتری
  • درخواست جلسه دموی اختصاصی
  • فرصت‌های شغلی

صفحات پر بازدید

  • آشنایی با نرم‌افزار Wendia POB G6
  • مدیریت پیشخوان خدمات
  • مدیریت دارایی و پیکربندی
  • مدیریت تغییر و پروژه
  • مدیریت انبار و خرید
  • مدیریت سطح خدمات
  • مدیریت زمان و منابع
  • مدیریت صورتحساب و امور مالی
  • یکپارچگی با نرم‌افزارها
  • راهکار Bank On
  • راهکار شرکت‌های پرداخت
  • راهکار صنعت بانکداری
  • راهکار صنعت مخابرات
  • راهکار صنعت رایانه و فناوری‌های وابسته
  • گواهینامه‌های بین‌المللی پشتیبانی از ITIL
  • کارکردهای نرم‌افزار در حوزه ESM و ITSM

ارتباط با ما

  • نشانی: تهران، خیابان سهروردی، خیابان خرمشهر، خیابان عربعلی، کوچه دوم، پلاک ۲۱، واحد ۴
  • تلفن: ۸۸۵۰۱۳۵۷
  • فکس: ۸۸۵۰۱۳۵۸
  • پست الکترونیک: info[at]parand.ir
ارائه‌دهنده راهکارهای مدیریتی مبتنی بر ITIL

ایده شکل‌گیری «گروه فناوری پرند» با گردهم آمدن افکاری جوان و متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و با هدف ارائه راهکارهای نوین مدیریت فناوری اطلاعات، پرورش یافت. و در مرداد ماه ۱۳۸۴، با کسب مجوز از شورای عالی انفورماتیک، گروه فناوری پرند تأسیس شد. و به عضویت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درآمد. بهبود فرآیندهای مدیریت فناوری اطلاعات در کشور، از اولین اهدافی بود که با پیوست جوانان متخصص به این گروه، پیگیری شد. و همکاری با سازمان‌هایی نظیر مرکز داده سامانه هوشمند سوخت، بانک انصار، بیمه سامان، شرکت توزیع برق مشهد، شرکت برق منطقه‌ای تهران و... از دستاوردهای دهه اول فعالیت بود.
در دهه دوم فعالیت با تمرکز فعالیت‌های شرکت بر راهکارهای مدیریتی مبتنی بر ITIL و ارائه راهکاری بومی‌سازی شده و مبتنی بر استانداردهای جهانی، منجر شد تا همکاری با سازمان‌هایی نظیر بانک ملی ایران، بانک ملت، بانک مسکن، بانک آینده، سازمان برنامه و بودجه کشور، شرکت خدمات انفورماتیک، شرکت توسن تکنو، شرکت بهسازان ملت، شرکت مخابرات ایران، شرکت به پرداخت ملت و... نیز به افتخارات گروه فناوری پرند افزوده شود.

  • حقوق محتوای تمام صفحات (متون، تصاویر، فایل‌های ویدئویی) محفوظ است و کپی‌برداری از آنها بدون ذکر نام «گروه فناوری پرند» مجاز نیست.
بالا