گروه فناوری پرندگروه فناوری پرند
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ پرند
  • مقاله
  • ویدئو
  • اینفوگرافیک
  • اخبار و اطلاعیه
با ما تماس بگیرید
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ پرند
  • مقالات
  • مطالعه موردی
  • چرا به استراتژی مدیریت خدمات پایبند باشیم؟

وبلاگ گروه فناوری پرند

چرا به استراتژی مدیریت خدمات پایبند باشیم؟

توسط hajisami / یکشنبه, 31 شهریور 1398 / منتشر شده در مطالعه موردی, مقالات
الهام حاجی سامی زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه

الهام حاجی سامی کارشناس پیاده سازی و استقرار گروه فناوری پرند است، او پیرو یادداشت قبلی خود، مطلب جدیدی در رسانه اینترنتی راه پرداخت پیرامون استراتژی مدیریت خدمات با عنوان «چرا به استراتژی مدیریت خدمات پایبند باشیم؟» منتشر کرده است.

اصول استراتژی مفهومی است که به دستورالعمل‌ها و نحوه ارتباطاتِ دارایی‌هایمان برای رسیدن به چشم‌انداز سازمان می‌پردازد. البته می‌توانیم به‌جای تمرکز روی استفاده از داریی‌هایمان، با درک نیازهای مشتری و تمرکز روی اثرات این نیاز بر کسب‌وکار، به این مهم دست یابیم و این یعنی بهتر است روی ایجاد یک استراتژیِ خلاق برای پوشش نیازهای مشتری تمرکز کنیم.

برای مثال، ما می‌دانیم کدام تأمین‌کننده برای موفقیت ما حیاتی است، اگر بخواهیم کلیه فعالیت‌های مرتبط با این تأمین‌کننده را برون‌سپاری کنیم، در حقیقت دانش و تجربه مرتبط با مدیریت این تأمین‌کننده را از دست می‌دهیم و این یعنی با ارتقای این تأمین‌کننده، ما در معرض ریسک قرار می‌گیریم و در نهایت چون دانش و تجربه مدیریت آن را از دست داده‌ایم، احتمالاً مشتریانی که با این عامل در ارتباط هستند را نیز از دست می‌دهیم.

خوب است به این نکته توجه کنیم که با در پیش گرفتن استراتژی که در نگاه اول خیلی گسترده و بزرگ به نظر می‌رسد، ممکن است وقتی انتظارات مشتریانمان در ارائه خدمت برآورده نشود، نتوانیم دلایل آن را بررسی کنیم در نتیجه استراتژی ما واقعی نخواهد بود. در عوض، اطلاع از کارکردها و فرآیندهای مختلف چرخه عمر خدمت برای مشتریانمان، باعث ایجاد خلاقیت و پشتیبانی از نیازمندی‌های مشتری می‌شود.

درازمدت فکر کنیم.

فراموش نکنیم که مشتریانمان نیز در تلاش برای بهبود مدل‌های کسب‌وکاری و استراتژی خود هستند و تلاش می‌کنند کسب‌وکار خود را بدون کوچک‌ترین تغییر یا حداقل افزایشِ هزینه‌ها، توسعه دهند که معمولاً این بهبود با نوآوری و خلاقیت امکان‌پذیر است. در نتیجه نیاز داریم که تمرکز پیوسته روی کسب‌وکار و گسترش خدمتی که می‌خواهیم ارائه دهیم، داشته باشیم. اگر در دیدگاهمان به این باور رسیده باشیم که مشتری امروز ما با فردا متفاوت است، لزوم ارائه متفاوت خدمات را بهتر درک می‌کنیم. در واقع اگر خدماتی که ما به مشتریانمان ارائه می‌کنیم، عملکردِ دارایی مشتری را افزایش دهد، این پتانسیل را خواهیم داشت که خدمتِ ما را بخرند و در نهایت می‌توانیم مطمئن باشیم که در مسیر درست ارزش‌های مطلوب کسب‌وکار مشتریانمان هستیم.

به «مدیریت خدمت» به عنوان دارایی استراتژیکِ سازمانمان نگاه کنیم.

به طور خلاصه ایجاد ارزش برای مشتریان، شامل ارائه و پشتیبانی خدمت، هم‌زمان با ابتکار و نوآوری در عمل است. در نظر داشته باشیم با افزایش مؤثر کارکردِ دارایی‌های مشتریانمان، تقاضا برای خدمتِ ما نیز افزایش می‌یابد و این یعنی افزایش درآمدِ ارائه و پشتیبانی خدمت. معمولاً با رشد تقاضا، لایه‌های پایینی سازمان نیز گسترش می‌یابند و این به‌خودی خود مدیریت خدمتِ ما را هر چه بیشتر بالغ کرده و در نتیجه می‌توانیم سطوح بالاتری از مشخصه (Utility) و ضمانت (Warranty) را بدون افزایش متناسب قیمت، ارائه دهیم.

نکته قابل توجه دیگر، این است که دارایی‌های خدمت که پشتیبان خدمتی بخصوص هستند را مدیریت کنیم. (مدیریت پیکربندی) دانش مدیریت پیکربندی، درک ما از میزان و عمق تغییرات در اجزای پیکربندی را بالاتر می‌برد. به علاوه حوزه‌های جدید دانشی را می‌توانیم برای گسترش خدمت خود شناسایی کنیم و صد البته مشخص می‌کند که کدام دارایی‌های خدمت، برای مشتریانمان یا بازار، اهمیت دارند.

 

این یادداشت در رسانه اینترنتی راه پرداخت نیز منتشر شده است.

برای مطالعه سایر یادداشت های گروه فناوری پرند در رسانه اینترنتی راه پرداخت، اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: استراتژی خدمت

درباره hajisami

مبحث فناوری اطلاعات در سال های اخیر جزء علایق اصلی من بوده و سعی می کنم همیشه در جریان تازه های این دنیای جذاب باشم.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

  • علیرضا بزرگمهری مشاور هیات مدیره گروه فناوری پرند

    رهنمون هایی برای همه کشورها حتی ایران، همسویی ITIL با بهروش ها

  • صنعت فین‌تک در دنیای پس از کرونا

  • هشت قابلیت که برای انتخاب ابزار ITSM سازمان خود باید در نظر بگیرید

  • وضعیت مدیریت خدمات در سال ٢٠٢١

  • داستان پذیرش ITIL توسط بانک مرکانتیل / از ایجاد نقش ITIL بپرهیزید، مگر آنکه واقعاً به آن نیاز باشد

  • چهار ویژگی ضروری انتخاب راهکار ITSM

    چهار ویژگی ضروری ابزار ITSM

  • اتوماسیون پیشخوان خدمت

    آیا توفان اتوماسیون در حال نزدیک‌شدن به پیشخوان خدمت است؟

  • وضعیت خدمات سلف سرویس

    وضعیت موفقیت خدمات سلف‌سرویس فناوری اطلاعات

برچسب های مطالب

B2B BRM CRM GDPR IT ITIL ITIL4 ITSM VeriSM Wendia استاندارد ایزو استراتژی خدمت امنیت اینفوگرافیک بانکداری بهبود مستمر خدمت تحلیل تأثیر بر کسب و کار تحول دیجیتال خودکارسازی دواپس راه پرداخت صنعت پرداخت عصر تراکنش فرآیند انجام درخواست فروش مدیریت انتشار و استقرار مدیریت تداوم خدمات فناوری اطلاعات مدیریت تغییر مدیریت خدمات سازمانی مدیریت دارایی و پیکربندی مدیریت دانش مدیریت دسترس پذیری مدیریت رخداد مدیریت رویداد مدیریت ریسک مدیریت سطح خدمت مدیریت ظرفیت مدیریت مالی مدیریت مشکل مدیریت پرداخت مدیریت پروژه نرم افزار POB پیشخوان خدمت چابک کارکردهای حیاتی کسب و کار

بی‌خبر نمانید!

آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا پربازدیدترین محتواهای وبلاگ گروه فناوری پرند را در ایمیل خود دریافت کنید.

گروه فناوری پرند

  • چرا پرند؟
  • همان پرند هستیم
  • وبلاگ پرند
  • ارتباط با گروه فناوری پرند
  • مشتریان ما
  • داستان موفقیت مشتری
  • درخواست جلسه دموی اختصاصی
  • فرصت‌های شغلی

صفحات پر بازدید

  • آشنایی با نرم‌افزار Wendia POB G6
  • مدیریت پیشخوان خدمات
  • مدیریت دارایی و پیکربندی
  • مدیریت تغییر و پروژه
  • مدیریت انبار و خرید
  • مدیریت سطح خدمات
  • مدیریت زمان و منابع
  • مدیریت صورتحساب و امور مالی
  • یکپارچگی با نرم‌افزارها
  • راهکار Bank On
  • راهکار شرکت‌های پرداخت
  • راهکار صنعت بانکداری
  • راهکار صنعت مخابرات
  • راهکار صنعت رایانه و فناوری‌های وابسته
  • گواهینامه‌های بین‌المللی پشتیبانی از ITIL
  • کارکردهای نرم‌افزار در حوزه ESM و ITSM

ارتباط با ما

  • نشانی: تهران، خیابان سهروردی، خیابان خرمشهر، خیابان عربعلی، کوچه دوم، پلاک ۲۱، واحد ۴
  • تلفن: ۸۸۵۰۱۳۵۷
  • فکس: ۸۸۵۰۱۳۵۸
  • پست الکترونیک: info[at]parand.ir
ارائه‌دهنده راهکارهای مدیریتی مبتنی بر ITIL

ایده شکل‌گیری «گروه فناوری پرند» با گردهم آمدن افکاری جوان و متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و با هدف ارائه راهکارهای نوین مدیریت فناوری اطلاعات، پرورش یافت. و در مرداد ماه ۱۳۸۴، با کسب مجوز از شورای عالی انفورماتیک، گروه فناوری پرند تأسیس شد. و به عضویت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درآمد. بهبود فرآیندهای مدیریت فناوری اطلاعات در کشور، از اولین اهدافی بود که با پیوست جوانان متخصص به این گروه، پیگیری شد. و همکاری با سازمان‌هایی نظیر مرکز داده سامانه هوشمند سوخت، بانک انصار، بیمه سامان، شرکت توزیع برق مشهد، شرکت برق منطقه‌ای تهران و... از دستاوردهای دهه اول فعالیت بود.
در دهه دوم فعالیت با تمرکز فعالیت‌های شرکت بر راهکارهای مدیریتی مبتنی بر ITIL و ارائه راهکاری بومی‌سازی شده و مبتنی بر استانداردهای جهانی، منجر شد تا همکاری با سازمان‌هایی نظیر بانک ملی ایران، بانک ملت، بانک مسکن، بانک آینده، سازمان برنامه و بودجه کشور، شرکت خدمات انفورماتیک، شرکت توسن تکنو، شرکت بهسازان ملت، شرکت مخابرات ایران، شرکت به پرداخت ملت و... نیز به افتخارات گروه فناوری پرند افزوده شود.

  • حقوق محتوای تمام صفحات (متون، تصاویر، فایل‌های ویدئویی) محفوظ است و کپی‌برداری از آنها بدون ذکر نام «گروه فناوری پرند» مجاز نیست.
بالا
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok