×

تماس با پیشخوان خدمات

خواهشمند است جهت دریافت خدمات پشتیبانی، با پیشخوان خدمات شرکت به نشانیservicedesk@parand.ir و یا شماره تلفن های ۸۸۵۰۱۳۵۷ - ۸۸۵۰۱۳۵۸ تماس حاصل فرمایید.
گروه فناوری پرند، ارائه دهنده نرم افزار ITIL از جمله ServiceDesk Plus فارسی و Wendia POB. با ما تماس بگيرید: ۸۸۵۰۱۳۵۷ - ۸۸۵۰۱۳۵۸

گروه فناوری پرند

گروه فناوری پرند

گروه فناوری پرند
پست الکترونیک: sales@parand.ir

تلفن:‌ ۸۸۵۱۴۸۵۱
آدرس: تهران، خیابان مطهری، خیابان اورامان، کوچه زاهدان، پلاک ۲۸

لینک در نقشه گوگل
  • صفحه اصلی
  • مدیریت خدمات Wendia POB
    • درباره نرم افزار Wendia POB G6
      • آشنایی با نرم افزار Wendia POB G6
      • کارکردهای نرم افزار در حوزه ESM و ITSM
    • درباره نرم افزار Wendia POB G6
      • فرآیندهای ITIL و ماژول های نرم افزار
      • پشتیبانی از زبان فارسی و تقویم شمسی
    • درباره نرم افزار Wendia POB G6
      • گواهینامه های بین المللی پشتیبانی از ITIL
      • مزایای رقابتی نسبت به سایر نرم افزارها
    • درباره نرم افزار Wendia POB G6
      • کارکردهای نرم افزار در صنایع مختلف
      • مشتریان داخلی و بین المللی نرم افزار
    • ماژول های نرم افزار
      • مدیریت پیشخوان خدمات
      • مدیریت دارایی و پیکربندی
      • مدیریت تغییر و پروژه
      • مدیریت سطح خدمات
    • ماژول های نرم افزار
      • مدیریت زمان و منابع
      • مدیریت انبار و خرید
      • مدیریت صورتحساب و امور مالی
      • پورتال کاربران
    • امکانات و ویژگی ها
      • مدیریت گردش کار
      • مدیریت دانش
      • جستجوگر شاخص های عملکرد
      • داشبوردها و مانیتورینگ
    • امکانات و ویژگی ها
      • یکپارچگی با نرم افزارها
      • مدیریت دسکتاپ
      • مدیریت تشکیلات سازمانی
      • زیرساخت نرم افزار
  • مدیریت عملیات فناوری اطلاعات
    • نرم افزار AdRem NetCrunch
      • آشنایی با نرم افزار AdRem NetCrunch
      • نظارت بر زیرساخت شبکه
    • نرم افزار AdRem NetCrunch
      • نظارت بر سرور و نرم افزار
      • مدیریت رخدادها و اخطاردهی
    • نرم افزار Lansweeper
      • آشنایی با نرم افزار Lansweeper
      • مدیریت و اکتشاف شبکه، کامپیوتر و سرور
    • نرم افزار Lansweeper
      • مدیریت، ممیزی و اکتشاف نرم افزارها
      • مدیریت نصب خودکار نرم افزارها در شبکه
    • نرم افزارهای ManageEngine
      • نرم افزار ServiceDesk Plus و Desktop Central
    • نرم افزارهای ManageEngine
      • نرم افزار OpManager و Applications Manager
  • راهکار Bank On
  • پرند ۱۰۱
    • مقالات
    • محتوای ویدئویی
  • گروه فناوری پرند
    • درباره گروه فناوری پرند
    • مشتریان راهکارهای مدیریتی
    • اخبار، رویدادها و همایش ها
  • تماس با ما
    • ارتباط با گروه فناوری پرند
    • درخواست جلسه دموی اختصاصی
    • فرصت های شغلی
درخواست جلسه دمو اختصاصی

استفاده از عملکرد مالکیت در POB برای جلوگیری از تغییر غیرمجاز اطلاعات

استفاده از عملکرد مالکیت در POB برای جلوگیری از تغییر غیرمجاز اطلاعات

توسط مدیر مسئول پرند ۱۰۱ / شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۶ / انتشار یافته در پرند ۱۰۱
مالکیت اطلاعات POB

مقدمه

امروزه سازمان ها نیازمند اتوماسیون هرچه بیشتر فرآیندهای کسب و کارشان هستند و این امر تقاضای بیشتری را برای مدیریت اطلاعات ایجاد می کند.

هنگامی که داده ها در دسترس و مورد استفاده بیش از یک سیستم قرار می گیرد، این سوال اساسی به وجود می آید که چه کسی مالک اطلاعات است و چه کسی می تواند از آن استفاده کند؟

 

اطمینان حاصل کنید که تنها مالک  اطلاعات، آنها را تغییر می دهد.

تغییر در اطلاعات باید تنها در سیستمی که مالک آنهاست، ممکن باشد. در این راستا، تعیین دسترسی صحیح سایر سیستم ها، از اهمیت زیادی برخوردار است، به نحوی که در صورت لزوم بتوانند از اطلاعات استفاده کنند، اما قادر به ایجاد هیچ تغییری در آن ها نباشند.

تبادل اطلاعات میان سیستم های سازمان، به روش های متفاوتی انجام می پذیرد. وب سرویس یا API که در آن، تغییر در داده ها مستقیما انجام می پذیرد و انتقال اطلاعات که اطلاعات به صورت برنامه ریزی شده مبادله می شوند، از رایج ترین این روش ها هستند.

تعدادی از مشتریان ما، از تنظیمات امنیتی استفاده می کند تا تغییر در داده ها توسط سیستمی که مالک آنها نیست، غیر ممکن شود. این کار با غیرفعال کردن چند فیلد در یک پنجره یا تمام پنجره ها، انجام می شود. مابقی افراد، در سمتِ مقابل قرار دارند و چنین محدودیت هایی را تنظیم نکرده و با ریسک تغییر غیر مجاز در اطلاعات روبرو هستند. در واقع ما هیچ کدام از این روش ها را توصیه نمی کنیم و استفاده از عملکرد مالکیت اطلاعات یا POB Owner را، راه حلی مناسب می دانیم.

 

مالکیت اطلاعات POB یا POB Owner، عملکردی برای تضمین دسترسی صحیح به اطلاعات

به عنوان یک مثال عملی، با هم به افراد تماس گیرنده در POB نگاهی می اندازیم:

به طور معمول، اطلاعات افراد تماس گیرنده از سیستم ها و منابع متفاوتی به دست می آید:

  • سیستم منابع انسانی که حاوی اطلاعات کارمندان سازمان است.
  • سیستم CRM که حاوی اطلاعات اشخاص خارجی سازمان مشتمل بر مشتریان است.
  • اکتیو دایرکتوری که حاوی اطلاعات مشاوران خارجی سازمان است.
  • گاهی اوقات اطلاعات شخص تماس گیرنده خاصی به طور مستقیم از سیستم های دیگر به دست نمی آید، در این حالت این اطلاعات به طور دستی در POB وارد می شود.

این موارد در هر سیستم و بسته به نوع اطلاعاتی که از هر شخص تماس گیرنده موجود است، متفاوت می باشد، بنابراین فیلدهای متفاوتی نیز در جدول اطلاعات شخص تماس گیرنده تعریف می شود. در این مثال، آشکارا مشخص است که استفاده از تنظیمات امنیتی برای محدود کردن دسترسی به فیلدها در POB، راه درستی برای این منظور نیست و عملکرد مالکیت POB می بایست مورد استفاده قرار گیرد.

 

تنظیم مالکیت در سه گام عملی

گام نخست: سه نوع مالک POB در جدول شخص تماس گیرنده ایجاد کنید.

الف) سیستم منابع انسانی

ب) سیستم CRM (مدیریت ارتباط با مشتری)

ج) اکتیو دایرکتوری

مالکیت اطلاعات POB

 

گام دوم: تعیین کنید کدام ستون ها مربوط به کدام مالک است. (تصویر نشان می دهد که کدام ستون ها مربوط به سیستم منابع انسانی است)

مالکیت اطلاعات POB

گام سوم: در نهایت، اطمینان یابید که در بارگزاری داده های مربوطه از یک ID مالکیت POB استفاده می کنید.

مالکیت اطلاعات POB

 

فیلد مالکیت در POB غیرفعال خواهد شد

پیرو تنظیمات فوق، ردیف هایی که متعلق به مالک POB با عنوان «HR» یا منابع انسانی است در پنجره شخص تماس گیرنده و تنها برای ردیف هایی که از سیستم منابع انسانی می آید، غیر فعال خواهد شد. اگر یک کاربر سعی در تغییر یکی از این فیلدها داشته باشد، پیام «فیلد مالک» به نمایش در می آید:

مالکیت اطلاعات POB

 

بدین ترتیب، مالکیت اطلاعاتی که از سیستم های مختلف می آیند، حفظ خواهد شد. دقت داشته باشید که هنوز امکان تغییر سایر اطلاعاتی که تحت مالکیت هیچ سیستمی نیست و شما می توانید به صورت دستی آن ها را به شخص تماس گیرنده اضافه نمایید، وجود خواهد داشت.

در صورتی که علاقمندید پیرامون عملکرد مالکیت POB یا به صورت کلی راهکار POB، اطلاعات بیشتری کسب نمایید می توانید با گروه فناوری پرند (نماینده انحصاری وندیا در ایران) به نشانی اینترنتی www.parand.ir و یا با ایمیل info@parand.ir در تماس باشید.

 

 

عملکرد مالکیت POB یک راه حل فوق العاده است تا اطمینان یابیم که اطلاعات فقط توسط مالک آنها قابل تغییر هستند. این مثال در رابطه با اطلاعات شخص تماس گیرنده توسط آقای نیلسن نوشته شده است.

او اکنون مشاور ارشد وندیا در نروژ است و تجربه عظیمی در مدیریت خدمات IT دارد.

 

 

 

منبع: وب سایت wendia.com

ترجمه و بازنویسی: گروه فناوری پرند

1

درباره مدیر مسئول پرند ۱۰۱

زمینه اصلی فعالیت من، گرافیک و تبلیغات هست. علاقه مند به فناوری اطلاعات هستم و در طول سال های همکاری با گروه فناوری پرند، مطالعاتی در زمینه ITIL داشته ام و مقالات تدوین شده تیم تولید محتوا را ویرایش کرده و نشر می دهم.

مطالب خواندنی در ادامه

GDPR
پنج گام تا پیاده سازی GDPR
ITSM
ITSM چیست؟
مدیریت مشکل problem management
مدیریت مشکل چیست؟ (بخش اول)

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

  • انتشار و استقرار

    انتشار یادداشت الهام حامی حاجی سامی در رسانه اینترنتی راه پرداخت: مدیریت انتشار و استقرار (Release & Deployment) چیست؟

  • خودکارسازی فرآیندها

    انتشار یادداشت رضا عسکری در رسانه اینترنتی راه پرداخت: خودکارسازی فرآیندها یا کاغذبازی و اتلاف زمان؛ مسئله این است!

  • استراتژی خدمات

    انتشار یادداشت الهام حامی حاجی سامی در رسانه اینترنتی راه پرداخت: ارزش‌آفرینی در مسیر استراتژی خدمت

  • مدیریت ریسک امنیت اطلاعات

    انتشار یادداشت پریا باقری در رسانه اینترنتی راه پرداخت: پنج گام مهم برای مدیریت ریسک امنیت اطلاعات و مقابله با آن

  • مدیریت ریسک

    انتشار یادداشت الناز شاروان در رسانه اینترنتی راه پرداخت: با مدیریت ریسک، سکان هر رخدادی در دستان شماست.

گروه فناوری پرند

گروه فناوری پرند برای توسعه خدمات خود در حوزه راهکارهای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، مدیریت خدمات سازمانی و مدیریت خدمات شهری، طی قرارداد مشترکی با شرکت Wendia AG International توانسته است نمايندگی نرم افزار Wendia POB را در کشورهای فارسی زبان و عرب زبان دريافت نمايد.
بومی سازی نرم افزار Wendia POB طی پروژه ای مشترک ميان دو شرکت صورت پذیرفته است و خدماتی از قبیل خريد مجوز استفاده از نرم افزار، بومی سازی در حوزه زبان و تقويم مورد نياز، تدوين فرآيندها و بومی سازی آن ها، پياده سازی فرآيندها در نرم افزار و يکپارچه سازی نرم افزار با ساير نرم افزارهای سازمانی را در طی اين قرارداد به مشتريان شرکت Wendia AG International در کشور ايران و کشورهای عرب زبان ارائه می دهد.

دسترسی سریع

  • آشنایی با نرم افزار Wendia POB G6
  • نرم افزار AdRem NetCrunch
  • مدیریت پیشخوان خدمات
  • نرم افزار Lansweeper
  • مدیریت دارایی و پیکربندی
  • نرم افزار ServiceDesk Plus
  • مدیریت تغییر و پروژه
  • نرم افزار Desktop Central
  • مدیریت سطح خدمات
  • نرم افزار OpManager
  • مدیریت زمان و منابع
  • نرم افزار Applications Manager
  • مدیریت انبار و خرید
  • درباره گروه فناوری پرند
  • مدیریت صورتحساب و امور مالی
  • مشتریان راهکارهای مدیریتی
  • پورتال کاربران
  • فرصت های شغلی
  • پشتیبانی از زبان فارسی و تقویم شمسی
  • نشریه مدیران فناوری اطلاعات

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان مطهری، خیابان اورامان، کوچه زاهدان، پلاک ۲۸
تلفن: ۸۸۵۱۴۸۵۱
نمابر: ۸۸۵۰۰۲۴۴
پست الکترونیک: info@parand.ir
مسیریابی با نرم افزار Waze

عضویت در خبرنامه

گروه فناوری پرند

  • گروه فناوری پرند در شبکه های اجتماعی
  • آپارات

تمامی حقوق این صفحات به گروه فناوری پرند تعلق دارد.

بالا