راهکار صنعت نفت

راهکاری بومی برای صنعتی جهانی

نفت خام در حال حاضر مهم‌ترین منبع سوخت در جهان است و ازآنجاکه بخش اعظم محصولات صنایع گوناگون از آن مشتق می‌شود، از هر نظر نقش مهمی در اقتصاد جهانی دارد.

تعدد و گستردگی شرکت‌های تولیدکننده‌ی فرآورده‌های نفتی، اعم از بالادستی، میان‌دستی و پایین‌‌دستی، به افزایش پیچیدگی عملیات و تجهیزات در این شرکت‌ها دامن زده و آن‌ها همواره برای بهینه‌سازی نظارت بر تأمین کالاها و مواد صنعتی، آموزش، ارتقا و انتقال فناوری برای پشتیبانی از عملیات، فروش، ایمن‌سازی و... با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستند.

راهکار POB با برخورداری از قابلیت‌هایی مانند اختصاصی‌سازی، تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته، امکان نظارت از راه دور، مدیریت یکپارچه‌ی دارایی‌ها، داشبوردهای نظارتی قوی و... به شرکت‌های فعال در این صنعت کمک می‌کند تا در کنار رویارویی بهتر با چالش‌ها، هزینه‌های خود را کاهش داده و کیفیت خدمات و محصولاتشان را بهبود بخشند.

راهکار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات صنعت نفت

مزایای اختصاصی 4 ماژول‌ اصلی نرم‌افزار POB در خدمت صنعت نفت

4 ماژول اصلی POB قادر است بخش بزرگی از نیازمندی‌های صنعت نفت و فرآورده های نفتی را برآورده کرده، فرآیندهای حیاتی کسب‌وکار را مدیریت نموده و بهبود بخشد.

برخی از مزایای این ماژول‌ها عبارت‌اند از:

  • یکپارچه با محیط IT سازمان‌ها، با استفاده از رابط وب، تلفن همراه، نرم‌افزارهای مديريت سیستم و...
  • خودکارسازی و ساده‌سازی نظارت بر عملکردها، به کمک تعیین شاخص‌های عملکرد
  • تسریع روند حل مسائل، با دسترسی به پایگاه دانش کامل و مطمئن
  • هماهنگی کامل تمام وظایف با Microsoft Outlook، برای دسترسی ساده‌تر و سریع‌تر
  • یکپارچه‌سازی با نرم‌افزارهای کاربردی (اپلیکیشن‌ها)، موبایل‌ها و...
  • کاهش تعداد تماس‌های کاربران، با بهره‌گیری از پورتال سلف‌سرویس
  • امکان نگهداری اطلاعات و مستندسازی آن‌ها در پایگاه دانش
  • بهبود انواع گردش‌های کاری، مدل‌های درخواست، رخداد و تغییرات
  • پاسخگویی به تمام نیازهای مدیریت، به واسطه‌ی یکپارچگی بالای راهکار POB
  • ارائه‌ی تصویری گرافیکی از محیط، مشتمل بر انواع شبکه‌‌ها، رایانه‌ها، مشتریان و...
  • افزایش امنیت با کنترل سطح دسترسی، به تفکیک نقش‌های سازمانی
  • یکپارچه با ابزار مدیریت دسکتاپ، به منظور کنترل دقیق موجودی‌ها و اطلاعات سیستم
  • امکان دسترسی از راه دور و نظارت بر رایانه‌های دیگر، از طریق یکپارچگی با ابزار DTM
  • امکان برقراری ارتباط بین اقلام پیکربندی با محصولات شرکت، به منظور عیب‌یابی سریع‌تر
  • تسهیل روند صدور صورتحساب‌ها، از طریق یکپارچگی با سیستم‌های مالی
  • پشتیبانی از قالب‌های فایل‌های قابل دسترسی توسط ADO/OLEDB یا فایل‌های CSV
  • مدیریت یکپارچه‌ی تجهیزات زیرساخت و مرکز داده، در ارتباط با ابزارهای اکتشاف
  • کمک به کاهش هزینه‌های نگهداری انواع تجهیزات زیرساخت
  • ایجاد، حفظ و پیگیری سفارش‌های تغییر، فرآیندها و پروژه‌ها، از طریق بهبود گردش‌ کار
  • امکان مشاهده‌ی نمودار گانت و زمان‌بندی و گزارش‌گیری از مراحل پروژه
  • امکان ایجاد تغییر در خدمات و افزودن امکانات جدید، بدون قطعی در عملیات خدمت
  • امکان نظارت و پیش‌بینی تأثیر تغییرات بر سایر اقلام و خدمات و جلوگیری از تداخل آن‌ها
  • انتشار فعالیت‌ها و سفارش‌های تغییر، با توجه به تاریخ‌های شروع و پیشرفت سفارش تغییر
  • توانایی سازگاری سریع و کم‌هزینه در واکنش به تغییرات، با مدیریت چابک فرآیندها
  • شفافیت بیشتر در مراحل مدیریت تغییر و بهبود کانال‌های ارتباطی
  • کنترل تغییرات مجاز و غیرمجاز موجود در پایگاه داده اقلام پیکربندی
  • یکپارچه با فرآیند مدیریت انتشار و استقرار، به منظور مشاهده‌ی سریع تغییرات مرتبط با نسخ جدید
  • کنترل مقادیر، تاریخ‌ها، تخفیف‌ها و شاخص‌های عملکردی به منظور ارائه‌ی بهتر خدمات
  • تسهیل برقراری ارتباط بین مشتری با محصولات مرتبط با هر قرارداد، هزینه‌ها، تخفیف‌ها و...
  • برآوردن هرچه بهتر الزامات سطح خدمت، با تعریف شاخص‌های مورد نظر
  • مرتبط شدن توافقنامه‌های پشتیبانی تأمین‌کنندگان، توافقنامه‌های عملیاتی و قراردادهای زیربنایی
  • فهرست‌بندی و مدیریت مشخصات تمام خدمات و محصولات ارائه‌شده، به کمک کاتالوگ خدمات
  • کمک به افزایش امنیت معاملات، مطابق با آخرین استانداردها و دستورالعمل‌ها
  • مرتبط ساختن اقلام پیکربندی با توافقنامه‌ها، به منظور پیگیری و نظارت بهتر
  • امکان مدیریت پیمانکاران و گزارش‌گیری کمّی از عملکردها
  • امکان تعریف قوانین پیچیده‌ی مربوط به هزینه‌ها و جریمه‌ها
  • تنظیم و پیگیری قراردادها و الزامات، در قالب اهداف سطح خدمت، برای تأمین‌کنندگان
  • افزایش سطح دسترس‌پذیری، از طریق نظارت بر سامانه‌ها و زیرساخت‌های حیاتی

منطبق با نیازمندی ها، منعطف با خواسته ها

مدیریت خدمات فناوری اطلاعات نه‌تنها نقش پشتیبان، که نقشی راهبردی در عملیات و طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های فعال در صنعت نفت را دارد. برخورداری از امکان تسهیل دسترسی و به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات بین شرکای تجاری و ارائه‌دهندگان خدمات، یکپارچگی داده‌ها و مدیریت کارآمد سیستم‌های خودکارسازی‌شده، می‌تواند در تسریع عملکرد زنجیره‌ی تأمین، کاهش هزینه‌ها و بازگشت سریع‌تر سرمایه‌‌، به شرکت‌های فعال در این صنعت کمک شایانی بکند. همچنین، راهکار یکپارچه، سریع و منعطف POB فرصت‌های تازه‌ای برای کسب برتری در رقابت، بهبود تولید، افزایش کارآیی و ارزش‌آفرینی را در اختیار این صنعت قرار داده و امکان ایجاد روش‌های نوین مدیریت و سازماندهی و نیز توسعه‌ی تجارت‌های جدید را برای شرکت‌های فوق فراهم می‌کند. این راهکار، با ترکیب تجارت و فناوری اطلاعات، به بهبود عملکرد درونی و بیرونی شرکت‌های فعال در صنعت نفت کمک کرده و به دلیل برخورداری از فناوری‌های روز دنیا، موقعیت آن‌ها را در بازارهای داخلی و بین‌المللی بهبود می‌بخشد.

انعطاف‌پذیری

انعطاف‌پذیری بالای نرم‌افزار POB راه را برای اختصاصی‌سازی با سایر کارکردها و راهکارهای شرکت‌های فعال در صنعت نفت هموار ساخته و با فرآیندهای کسب‌وکار شما سازگار می‌شود. از نشانه‌های بارز انعطاف‌پذيری POB، قابلیت استفاده از آن در محیط ابری، بستر داخلی سازمان يا ترکيبی از هر دو است.

سرعت

سرعت بسیار بالای POB از همان مرحله‌ی استقرار و پیاده‌سازی خودنمایی می‌کند. متخصصان ما سفارشی‌سازی‌ها را سریع و به سهولت انجام داده و نرم‌افزار ظرف کم‌تر از چند ساعت به‌روزرسانی می‌شود. بدین‌ترتیب، کاربران شاهد عملکردی سریع و بدون کم‌ترین اتلاف وقت خواهند بود.

یکپارچگی

نرم‌افزار POB به دلیل معماری یکپارچه‌، توانایی بالایی در یکپارچه‌سازی و ارتباط با شبکه‌های متفاوت، سخت‌افزار و زیرساخت‌های نرم‌افزاری، سیستم‌های پایگاه داده، راهکارهای مدیریت سیستم و... دارد و یکپارچگی کامل ماژول‌های آن، ضامن بهره‌مندی از داده‌هایی مطمئن، یکپارچه و کامل خواهد بود.

چرا راهکار POB؟

اینها برخی از دلایل حرکت شرکت‌های فعال در صنعت نفت و فرآورده‌های نفتی روی ریل POB هستند:

  • ارائه‌ی راهکاری در سطح سازمانی، با در نظر گرفتن مقیاس بزرگ شرکت‌ها و توزیع جغرافیایی آن‌ها
  • یکپارچه‌سازی با سایر ابزارها و فرآیندهای جاری در شرکت
  • کمک به اتخاذ تصمیمات آنی برای تغییرات احتمالی، به کمک مدیریت چرخه‌ای خدمات
  • نظارت کامل بر فرآیندهای عملیاتی و مدیریتی، به منظور تضمین کارآیی و بهبود مستمر
  • یکپارچگی و نظام‌مندی فرآیندهای فناوری اطلاعات، در کنار پشتیبانی از نوآوری و مدیریت تغییرات
  • کمک به تسهیل پیچیدگی‌های عملیاتی و مدیریت چابک خدمات و محصولات متعدد
  • بهینه‌سازی و بهبود مستمر فرآیندهای حوزه‌ی ICT به منظور تسهیل پروژه‌های صنعت نفت
  • مدیریت و پیگیری مؤثر فعالیت‌ها و وظایف، از طریق یکپارچگی با تقویم استاندارد شرکت
  • توانمندساز و شتاب‌دهنده‌ی استراتژی‌ها و تصمیمات سطح بالای مدیریتی، با چابک‌سازی فرآیندها
  • امکان مشاهده‌ی لحظه‌ای و مانیتورینگ مداوم ابزارها و خدمات
  • کمک به کاهش تأثیر تغییرات بر فعالیت‌های سازمان، با مدیریت مؤثر تغییرات و پروژه‌ها
  • توسعه‌ و بهبود خدمات و محصولات و تسهیل ارزیابی، اعتبارسنجی و پشتیبانی از آن‌ها
  • پشتیبانی از فرآیندهای توسعه‌ی چابک، با بهره‌مندی از معماری سرویس‌گرا
  • پشتیبانی از عملیات و نگهداری از تجهیزات سخت‌افزاری و نسخه‌های نرم‌افزاری
بالا