راهکار صنعت پتروشیمی

راهکاری برای تقویت زیرساخت های عملیاتی

بسیاری از جنبه‌های اساسی زندگی مدرن به فعالیت‌های صنعت پتروشیمی گره خورده و محصولات این صنعت بخش مهمی از نیازهای مصرفی و غیرمصرفی مردم و صنایع مختلف را تأمین می‌کند.
همراه با پیشرفت فناوری در تمام عرصه‌ها، پروژه‌های پالایشگاهی نیز روزبه‌روز پیچیده‌تر و گسترده‌تر شده‌ و شرکت‌های صنعت پتروشیمی برای بازگشت سرمایه‌ی سریع‌تر، به روشی ایمن و پایدار، با چالش‌های مختلفی روبه‌رو هستند.
آن‌ها باید بتوانند به موازات افزایش تقاضای رو به رشد، بر افزایش توان رقابتی، دسترسی به ذخایر، قابلیت اطمینان از دارایی‌های خود، بهره‎وری بیشتر و عملکرد بهتر تمرکز کنند. از این رو، تقاضا برای خدمات فناوری اطلاعات طی سال‌های اخیر، رو به افزایش بوده و شرکت‌های پیشرو کوشیده‎اند با روی آوردن به روش‌ها و ابزارهای مدرن، خود را با فناوری‌های روز دنیا همراه کنند.

صنعت پتروشیمی

مزایای اختصاصی 4 ماژول‌ اصلی نرم‌افزار POB در خدمت صنعت پتروشیمی

4 ماژول اصلی POB قادر است بخش بزرگی از نیازمندی‌های صنعت پتروشیمی را برآورده کرده، فرآیندهای حیاتی کسب‌وکار را مدیریت نموده و بهبود بخشد.

برخی از مزایای این ماژول‌ها عبارت‌اند از:

  • یکپارچه با محیط IT سازمان‌ها، با استفاده از رابط وب، تلفن همراه، نرم‌افزارهای مديريت سیستم و...
  • خودکارسازی و ساده‌سازی نظارت بر عملکردها، به کمک تعیین شاخص‌های عملکرد
  • تسریع روند حل مسائل، با دسترسی به پایگاه دانش کامل و مطمئن
  • هماهنگی کامل تمام وظایف با Microsoft Outlook، برای دسترسی ساده‌تر و سریع‌تر
  • یکپارچه‌سازی با نرم‌افزارهای کاربردی (اپلیکیشن‌ها)، موبایل‌ها و...
  • کاهش تعداد تماس‌های کاربران، با بهره‌گیری از پورتال سلف‌سرویس
  • امکان نگهداری اطلاعات و مستندسازی آن‌ها در پایگاه دانش
  • بهبود انواع گردش‌های کاری، مدل‌های درخواست، رخداد و تغییرات
  • پاسخگویی به تمام نیازهای مدیریت، به واسطه‌ی یکپارچگی بالای راهکار POB
  • افزایش سرعت پاسخگویی و پشتیبانی 24*7، به کمک خودکارسازی
  • ارائه‌ی تصویری گرافیکی از محیط پیکربندی، مشتمل بر انواع شبکه‌‌ها، رایانه‌ها، مشتریان و...
  • افزایش امنیت با کنترل سطح دسترسی، به تفکیک نقش‌های سازمانی
  • یکپارچه با ابزار مدیریت دسکتاپ، به منظور کنترل دقیق موجودی‌ها و اطلاعات سیستم
  • امکان دسترسی از راه دور و نظارت بر رایانه‌های دیگر، از طریق یکپارچگی با ابزار DTM
  • امکان برقراری ارتباط بین اقلام پیکربندی با محصولات شرکت، به منظور عیب‌یابی سریع‌تر
  • تسهیل روند صدور صورتحساب‌ها، از طریق یکپارچگی با سیستم‌های مالی
  • پشتیبانی از قالب‌های فایل‌های قابل دسترسی توسط ADO/OLEDB یا فایل‌های CSV
  • مدیریت یکپارچه‌ی تجهیزات زیرساخت و مرکز داده، در ارتباط با ابزارهای اکتشاف
  • کمک به کاهش هزینه‌های نگهداری انواع تجهیزات زیرساخت
  • کمک به تسهیل پیچیدگی‌های عملیاتی و مدیریت چابک خدمات و محصولات متعدد
  • ایجاد، حفظ و پیگیری سفارش‌های تغییر، فرآیندها و پروژه‌ها، از طریق بهبود گردش‌ کار
  • توانمندساز و شتاب‌دهنده‌ی استراتژی‌ها و تصمیمات سطح بالای مدیریتی، با چابک‌سازی فرآیندها
  • امکان ایجاد تغییر در خدمات و افزودن امکانات جدید، بدون قطعی در عملیات خدمت
  • امکان نظارت و پیش‌بینی تأثیر تغییرات بر سایر اقلام و خدمات و جلوگیری از تداخل آن‌ها
  • انتشار فعالیت‌ها و سفارش‌های تغییر، با توجه به تاریخ‌های شروع و پیشرفت سفارش تغییر
  • توانایی سازگاری سریع و کم‌هزینه در واکنش به تغییرات، با مدیریت چابک فرآیندها
  • شفافیت بیشتر در مراحل مدیریت تغییر و بهبود کانال‌های ارتباطی
  • کنترل تغییرات مجاز و غیرمجاز موجود در پایگاه داده اقلام پیکربندی
  • یکپارچه با فرآیند مدیریت انتشار و استقرار، به منظور مشاهده‌ی سریع تغییرات مرتبط با نسخ جدید
  • کنترل مقادیر، تاریخ‌ها، تخفیف‌ها و شاخص‌های عملکردی به منظور ارائه‌ی بهتر خدمات
  • تسهیل برقراری ارتباط بین مشتری با محصولات مرتبط با هر قرارداد، هزینه‌ها، تخفیف‌ها و...
  • برآوردن هرچه بهتر الزامات سطح خدمت، با تعریف شاخص‌های مورد نظر
  • مرتبط شدن توافقنامه‌های پشتیبانی تأمین‌کنندگان، توافقنامه‌های عملیاتی و قراردادهای زیربنایی
  • فهرست‌بندی و مدیریت مشخصات تمام خدمات و محصولات ارائه‌شده، به کمک کاتالوگ خدمات
  • کمک به افزایش امنیت معاملات، مطابق با آخرین استانداردها و دستورالعمل‌ها
  • مرتبط ساختن اقلام پیکربندی با توافقنامه‌ها، به منظور پیگیری و نظارت بهتر
  • امکان مدیریت پیمانکاران و گزارش‌گیری کمّی از عملکردها
  • امکان تعریف قوانین پیچیده‌ی مربوط به هزینه‌ها و جریمه‌ها
  • تنظیم و پیگیری قراردادها و الزامات، در قالب اهداف سطح خدمت، برای تأمین‌کنندگان
  • افزایش سطح دسترس‌پذیری، از طریق نظارت بر سامانه‌ها و زیرساخت‌های حیاتی
  • امکان مشاهده‌ی لحظه‌ای و مانیتورینگ مداوم ابزارها و خدمات

مطابق با نیازمندی ها، منعطف با خواسته ها

با ما تماس بگیرید تا داستان موفقیت مشتریانمان را برایتان بگوییم...

سرمایه‌گذاری‌های عظیم در بخش زنجیره‌ی تأمین، هزینه‌های هنگفتی را به شرکت‌های فعال در صنعت پتروشیمی تحمیل می‌کند. این شرکت‌ها به منظور کنترل هزینه‌ها، مدیریت ریسک و بهبود چشمگیر عملکرد، ناگزیرند از لجستیک و مدیریت سنتی فاصله گرفته و به سمت استفاده از بهین‌روش‌ها و دیجیتالی کردن فرآیندها حرکت کنند. برخورداری از امکان تسهیل دسترسی و به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات بین شرکای تجاری و ارائه‌دهندگان خدمات، یکپارچگی داده‌ها و مدیریت کارآمد سیستم‌های خودکارسازی‌شده، می‌تواند در تسریع عملکرد زنجیره‌ی تأمین، کاهش هزینه‌ها و بازگشت سریع‌تر سرمایه‌‌، به شرکت‌های فوق کمک شایانی بکند.
در بازار کنونی، مزیت رقابتی شرکت‌های صنعت پتروشیمی در استفاده از روش‌ها و ابزارهای مدرنی است که بتواند آنها را، در مسیر دستیابی به اهداف فوق، به درستی هدایت کند.

انعطاف‌پذیری

انعطاف‌پذیری بالای نرم‌افزار POB راه را برای اختصاصی‌سازی با سایر کارکردها و راهکارهای شرکت‌های پتروشیمی هموار ساخته و با فرآیندهای کسب‌وکار شما سازگار می‌شود. از نشانه‌های بارز انعطاف‌پذيری POB، امکان استفاده از آن، مبتنی بر فضای ابری يا بستر داخلی سازمان يا ترکيبی از هر دو است.

سرعت

سرعت بسیار بالای POB از همان مرحله‌ی استقرار و پیاده‌سازی خودنمایی می‌کند. متخصصان ما سفارشی‎سازی‌ها را سریع و به سهولت انجام داده و نرم‌افزار ظرف کم‌تر از چند ساعت به‌روزرسانی می‌شود. بدین‌ترتیب، کابران شاهد عملکردی سریع و بدون کم‌ترین اتلاف وقت خواهند بود.

یکپارچگی

نرم‌افزار POB به دلیل معماری یکپارچه‌، توانایی بالایی در یکپارچه‌سازی و ارتباط با شبکه‌های متفاوت، سخت‌افزار و زیرساخت‌های نرم‌افزاری، سیستم‌های پایگاه داده، راهکارهای مدیریت سیستم و ... دارد و یکپارچگی کامل ماژول‌های آن، ضامن بهره‌مندی از داده‌هایی مطمئن، یکپارچه و کامل خواهد بود.

چرا راهکار POB؟

اینها برخی از دلایل حرکت شرکت‌های فعال در صنعت پتروشیمی روی ریل POB هستند:

  • کمک به کاهش تأثیر تغییرات بر فعالیت‌های سازمان، با مدیریت مؤثر تغییرات و پروژه‌ها
  • توسعه‌ و بهبود خدمات و محصولات و تسهیل ارزیابی، اعتبارسنجی و پشتیبانی از آن‌ها
  • پشتیبانی از فرآیندهای توسعه‌ی چابک، با بهره‌مندی از معماری سرویس‌گرا
  • پشتیبانی از عملیات و نگهداری از تجهیزات سخت‌افزاری و نسخه‌های نرم‌افزاری
  • کنترل و نظارت بر همه‌ی فرآیندهای عملیاتی و مدیریتی، به منظور تضمین کارآیی و بهبود مستمر خدمات و محصولات
  • یکپارچگی و نظام‌مندی فرآیندهای فناوری اطلاعات، در کنار پشتیبانی از نوآوری
  • مدیریت نامحدود دارایی‌ها در سرتاسر چرخه‌ی حیات آن‌ها
  • ارائه‌ی راهکاری در سطح سازمانی، با در نظر گرفتن مقیاس بزرگ شرکت‌ها و توزیع جغرافیایی آن‌ها
  • یکپارچه‌سازی با سایر ابزارها و فرآیندهای جاری در شرکت
  • کمک به اتخاذ تصمیمات آنی برای تغییرات احتمالی، به کمک مدیریت چرخه‌ای خدمات
بالا