راهکار صنعت انرژی

جهشی به سوی بهینه‌سازی تولید و توزیع

در سال‌های اخیر، در کمتر صنایعی به اندازه‌ی بخش انرژی، شاهد تغییرات دگرگون‌کننده بوده‌ایم. شبکه‌های  هوشمند انرژی، توسعه‌ی امکانات جدید، مقررات ایمنی و بهداشتی، انطباق با روش‌های سختگیرانه‌ی پایداری (sustainability) و افزایش انتظارات مشتریان تنها چند مورد از چالش‌های این صنعت کاملاً رقابتی هستند.

با افزایش حجم تقاضاها و انباشته شدن کارها، استفاده از فرآیندهای منسوخ شده و دستی در شرکت‌های فعال در صنعت انرژی، دیگر کارآیی و تأثیر لازم را ندارد. شرکت‌هایی که می‌خواهند همچنان در میدان رقابت باقی بمانند باید بتوانند با اتخاذ چارچوب‌ها و فرآیندهای مناسب و بهره‌مندی از معیارهای عملکرد درست، برای تصمیم‌گیری بهتر در کسب‌وکار، خود را با شرایط جدید صنعت انرژی که مدام در حال تغییر است، سازگار کنند. وقت آن است که شرکت‌های فوق، با خودکارسازی فرآیندها، به فکر آزاد کردن زمان، مهارت و کارآیی افراد و درنهایت، افزایش بهره‌وری در کسب‌وکار خود باشند.

راهکار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات صنعت انرژی

از مزایای بهره‌برداری از راهکار مدرن مدیریت خدمات POB می‌توان به رؤیت‌پذیری و نظارت دقیق‌تر، صرفه‌جویی در هزینه‌های تولید و نگهداری، انجام عملیات بلادرنگ، برنامه‌ریزی تولید، استفاده‌ی بهینه از دارایی‌ها و ظرفیت‌ها، مدیریت دارایی‌ها، بهبود عملیات تعمیر و نگهداری، توانمندسازی استراتژی‌ها و ارتقای تصمیمات سطح بالای مدیریتی اشاره کرد.
راهکار یکپارچه‌ و منعطف POB فرصت‌های تازه‌ای برای کسب برتری در رقابت و ارزش‌آفرینی بیشتر در اختیار صنعت انرژی قرار داده و امکان ایجاد روش‌های نوین مدیریت و نیز تولیدات جدید را، در کنار کاهش هزینه‌ها و بازگشت سریع‌تر سرمایه،‌‌ برای شرکت‌های فوق فراهم می‌کند.

راهکار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات صنعت انرژی

انعطاف‌پذیری

انعطاف‌پذیری بالای نرم‌افزار POB راه را برای اختصاصی‌سازی با سایر کارکردها و راهکارهای شرکت‌های بخش انرژی هموار ساخته و با فرآیندهای کسب‌وکار شما سازگار می‌شود. از نشانه‌های بارز انعطاف‌پذيری POB، امکان استفاده از آن، مبتنی بر فضای ابری يا بستر داخلی سازمان يا ترکيبی از هر دو است.

سرعت

سرعت بسیار بالای POB از همان مرحله‌ی استقرار و پیاده‌سازی خودنمایی می‌کند. متخصصان ما سفارشی‌سازی‌ها را سریع و به سهولت انجام داده و نرم‌افزار ظرف کم‌تر از چند ساعت به‌روزرسانی می‌شود. بدین‌ترتیب، کابران شاهد عملکردی سریع و بدون کم‌ترین اتلاف وقت خواهند بود.

یکپارچگی

نرم‌افزار POB به دلیل معماری یکپارچه‌، در یکپارچه‌سازی و ارتباط با شبکه‌های متفاوت، سخت‌افزار و زیرساخت‌های نرم‌افزاری، سیستم‌های پایگاه داده، راهکارهای مدیریت سیستم و... توانایی بالایی دارد و یکپارچگی کامل ماژول‌های آن، ضامن بهره‌مندی از داده‌هایی مطمئن، یکپارچه و کامل خواهد بود.

مزایای اختصاصی 4 ماژول‌ اصلی نرم‌افزار POB در خدمت صنعت انرژی

4 ماژول اصلی POB قادر است بخش بزرگی از نیازمندی‌های صنعت انرژی را برآورده کرده، فرآیندهای حیاتی کسب‌وکار را مدیریت نموده و بهبود بخشد.

برخی از مزایای این ماژول‌ها عبارت‌اند از:

  • یکپارچه با محیط IT سازمان‌ها، با استفاده از رابط وب، تلفن همراه، نرم‌افزارهای مديريت سیستم و...
  • امکان تعریف انواع گردش‌های کار و قابلیت ثبت، دسته‌بندی و پیگیری به‌موقع رخدادها و مشکلات
  • خودکارسازی فرآیندها و ساده‌سازی نظارت بر عملکردها، به کمک تعیین شاخص‌های عملکردی
  • برقراری ارتباط بین فرآیندهای متفاوت، به شکل واکنشی و پیشگیرانه
  • نظارت بر اجزای فیزیکی زیرساخت مراکز داده و جمع‌آوری و پردازش داده‌ها به کمک داشبوردهای مدیریتی
  • قابلیت فهرست‌سازی انواع قراردادها و توافقات، به ازای هر مشتری، به صورت خودکار
  • خودکارسازی و ساده‌سازی نظارت بر عملکردها، به کمک تعیین شاخص‌های عملکرد
  • تسریع روند حل مسائل، با دسترسی به پایگاه دانش یکپارچه، جامع و مطمئن
  • هماهنگی کامل تمام وظایف با Microsoft Outlook، برای دسترسی ساده‌تر و سریع‌تر
  • یکپارچه‌سازی با نرم‌افزارهای کاربردی (اپلیکیشن‌ها)، موبایل‌ها و...
  • بهبود انواع گردش‌های کار، مدل‌های درخواست، رخداد و تغییرات
  • پاسخ‌گویی به تمام نیازهای مدیریت، به واسطه‌ی یکپارچگی بالای راهکار POB
  • افزایش سرعت پاسخگویی و پشتیبانی 24*7، به کمک خودکارسازی
  • مدیریت بهینه‌ی پایگاه داده مدیریت پیکربندی، یکپارچه با فرآیندهای تعریف‌شده در سازمان
  • مدیریت نامحدود دارایی‌ها در طی چرخه‌ی حیات آن‌ها
  • ارائه‌ی تصویری گرافیکی از محیط پیکربندی، مشتمل بر انواع شبکه‌‌ها، رایانه‌ها، مشتریان و...
  • یکپارچه با ابزار مدیریت دسکتاپ، به منظور کنترل دقیق موجودی‌ها و اطلاعات سیستم
  • امکان دسترسی از راه دور و نظارت بر رایانه‌های دیگر، از طریق یکپارچگی با ابزار DTM
  • تسهیل روند صدور صورتحساب‌ها، از طریق یکپارچگی با سیستم‌های مالی
  • پشتیبانی از قالب‌ فایل‌های قابل دسترسی توسط ADO/OLEDB یا فایل‌های CSV
  • کمک به تسهیل پیچیدگی مدیریت خدمات و محصولات متعدد
  • افزایش امنیت با کنترل سطح دسترسی، به تفکیک نقش‌های سازمانی
  • امکان برقراری ارتباط بین اقلام پیکربندی با خدمات شرکت، به منظور عیب‌یابی سریع‌تر
  • محاسبه‌ی استهلاک اقلام پيکربندی، بر اساس انواع روش های تشخیص استهلاک (خطی و انحرافی)
  • امکان صحت‌سنجی داده‌ها و رکوردهای اقلام پیکربندی، به صورت خودکار یا دستی
  • مدیریت بهینه‌ی دسترس‌پذیری و ظرفیت دارایی‌ها و اقلام پیکربندی
  • توانایی سازگاری سریع و کم‌هزینه در واکنش به تغییرات، با مدیریت چابک فرآیندها
  • ایجاد، حفظ و پیگیری سفارش‌های تغییر، فرآیندها و پروژه‌ها، از طریق بهبود گردش‌ کار
  • امکان نظارت و پیش‌بینی تأثیر تغییرات بر سایر اقلام و خدمات و جلوگیری از تداخل آن‌ها
  • توانمندساز و شتاب‌دهنده‌ی استراتژی‌ها و تصمیمات سطح بالای مدیریتی، با چابک‌سازی فرآیندها
  • امکان ایجاد تغییر در خدمات و افزودن امکانات جدید، بدون قطعی در عملیات خدمت
  • انتشار فعالیت‌ها و سفارش‌های تغییر، با توجه به تاریخ‌های شروع و پیشرفت سفارش تغییر
  • شفافیت بیشتر در مراحل مدیریت تغییر و بهبود کانال‌های ارتباطی
  • مدیریت و پیگیری مؤثر فعالیت‌ها و وظایف، از طریق یکپارچگی با تقویم استاندارد شرکت
  • کنترل تغییرات مجاز و غیرمجاز موجود در پایگاه داده اقلام پیکربندی
  • قابلیت نظارت بر تمام اجزای زیرساخت‌ها، به منظور اقدام مناسب و به‌موقع، در صورت لزوم
  • تسهیل مشاهده‌ی تأثیرات تغییر، از طریق یکپارچگی نرم‌افزارهای داخلی با نرم‌افزار POB
  • امکان مشاهده‌ی نمودار گانت و زمان‌بندی و گزارش‌گیری از مراحل پروژه
  • تسهیل بازیابی سرویس‌های عملیاتی، با کمترین میزان تأثیر بر کسب‌وکار
  • تنظیم و پیگیری قراردادها و الزامات، در قالب اهداف سطح خدمت
  • کمک به افزایش امنیت معاملات، مطابق با آخرین استانداردها و دستورالعمل ها
  • برآوردن هرچه بهتر الزامات سطح خدمت، با تعریف شاخص‌های مورد نظر
  • کنترل مقادیر، تاریخ‌ها، تخفیف‌ها و شاخص‌های عملکردی به منظور ارائه‌ی بهتر خدمات
  • تسهیل برقراری ارتباط بین مشتری با محصولات مرتبط با هر قرارداد، هزینه‌ها، تخفیف‌ها و...
  • برقراری ارتباط میان توافقنامه‌های پشتیبانی از تأمین‌کنندگان، توافقنامه‌های عملیاتی و قراردادهای زیربنایی
  • امکان تعریف قوانین پیچیده‌ی مربوط به هزینه‌ها و جریمه‌ها
  • فهرست‌بندی و مدیریت مشخصات تمام خدمات و محصولات ارائه‌شده، به کمک کاتالوگ خدمات
  • مرتبط ساختن اقلام پیکربندی با توافقنامه‌ها، به منظور پیگیری و نظارت بهتر
  • امکان مشاهده‌ی لحظه‌ای و مانیتورینگ مداوم ابزارها، سرویس‌ها و خدمات
  • تضمین 99/99 درصد آپتایم بودن سرورها، بدون قطعی
  • مدیریت مؤثر مشتریان و گزارش‌گیری کمّی از عملکردها، در عملیات و انتقال خدمت
  • کمک به تصمیم‌گیری‌ها، با ارائه‌ی داشبوردهای مدیریتی و تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد
آیکون حمایت از مشتری

مدیریت ریسک

مدیریت بهینه‌ی عوامل مؤثر بر خدمات، با تعریف انواع شاخص‌های کلیدی عملکرد (دارایی‌ها، سرمایه‌ی انسانی، واحدهای کاری، پیمانکاران، توافقات سطح خدمت، قراردادها و...).

آیکون کاهش هزینه

مدیریت هزینه

صرفه‌جویی و شفافیت در هزینه‌ها و کاهش ریسک هزینه‌های اضافی، به کمک تسهیل فرآیندها، هدایت بهینه‌ی سرمایه‌گذاری‌ها و هزینه‌ها و مدیریت مؤثر منابع و ظرفیت‌های موجود.

آیکون رضایت مشتری

رضایت مشتری

تولید و ارائه‌ی محصولات و خدمات باکیفیت و با قیمت مناسب، پشتیبانی و پاسخگویی سریع‌تر و دقیق‌تر، تسهیل روند معاملات و رهگیری درخواست‌ها و پیگیری‌های مربوطه.

چرا راهکار POB؟

اینها برخی از دلایل حرکت موفق‌ترین شرکت‌های فعال در بخش انرژی روی ریل POB هستند:

  • ارائه‌ی راهکاری در سطح سازمانی (Enterprise)، با در نظر گرفتن تعدد و توزیع جغرافیایی سازمان‌ها
  • پشتیبانی از فرآیندهای توسعه‌ی چابک، با بهره‌مندی از معماری سرویس‌گرا
  • یکپارچگی و نظام‌مندی فرآیندهای فناوری اطلاعات، در کنار پشتیبانی از نوآوری و مدیریت تغییرات
  • یکپارچه‌سازی با سایر ابزارها و فرآیندهای جاری در شرکت
  • استفاده‌ی همزمان از زبان‌های فارسی و انگلیسی، در تمام محیط‌های نرم‌افزاری (موبایل، وب، دسکتاپ)، بسته به نیاز کاربر
  • کنترل و نظارت بر فرآیندهای عملیاتی و مدیریتی، به منظور تضمین کارآیی و بهبود مستمر خدمات و محصولات
  • پیاده‌سازی، استقرار و پشتیبانی کامل و کارآمد از 15 فرآیند ITIL
  • توسعه‌ و بهبود خدمات و محصولات و تسهیل ارزیابی، اعتبارسنجی و پشتیبانی از آن‌ها
  • کمک به کاهش تأثیر تغییرات بر فعالیت‌های سازمان، با مدیریت مؤثر تغییرات و پروژه‌ها
  • کمک به اتخاذ تصمیمات آنی برای تغییرات احتمالی، به کمک مدیریت چرخه‌ای خدمات
  • کمک به تسهیل پیچیدگی‌های عملیاتی و مدیریت چابک خدمات و محصولات متعدد
  • مدیریت و پیگیری مؤثر فعالیت‌ها و وظایف، از طریق یکپارچگی با تقویم استاندارد شرکت
  • یکپارچه‌سازی کانال‌های ارتباطی و تجمیع اطلاعات مرتبط با آن‌ها، در ابزاری واحد
  • ارزیابی دقیق عملکرد فردی و سازمانی به کمک شاخص‌های کلیدی عملکرد
  • پیاده‌سازی متدولوژی اسکرام در ابزار و مدیریت اسپرینت‌ها، به همراه خروجی‌های مربوطه
  • مدیریت سبد خدمات، مدیریت پیمانکاران و کنترل تعهدات، الزامات و سیاست‌های امنیتی
  • پشتیبانی از مراکز عملیات، مراکز داده و نگهداری از تجهیزات زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری
  • کمک به حفظ مشتری‌مداری با افزایش شفافیت در تعاملات بین‌سازمانی و کسب‌وکار
بالا