وب سایت های خبری امروزه به صورت های مختلفی در محیط وب یافت می شود. از خبرگزاری های رسمی گرفته تا آژانس های خبری تصویری و دیگر سرویس هایی که در اینترنت یافت می شوند. بعضی از آن ها بیشتر مورد اقبال کاربران قرار گرفته و بعضی کمتر. اما نکته ی اصلی اینجاست که چه چیزی باعث اعتماد بیشتر کاربران به یک وب سایت خبری می شود؟
صبح زود از خواب برخواسته اید، لپ تاپ، تبلت یا موبایل خود را روشن می کنید و با موجی از خبرهای روز مواجه می شوید که از وب سایت های مختلف بازتاب شده اند، اما شما به کدام خبر اطمینان می کنید؟ کدام وب سایت حس اعتماد بیشتری در شما بر می انگیزد؟
برای پاسخ به این سوال، موارد بسیاری را باید بررسی کنیم، اما می توان تمامی عوامل را به دو دسته ی کلی تقسیم کرد: طراحی وب سایت و خبرهای صحیح
دسته ی اول مطلقاً به طراح وب سایت بر می گردد. نمی توان منکر این موضوع شد که اولین نگاه بازدید کننده، تاثیر زیادی بر او می گذارد. به عقیده ی ما اگر بتوان اعتماد او را در اولین نگاه جلب کرد، ۷۰% راه طی شده است. حتماً برای شما هم پیش آمده است با فردی روبرو شوید که قبلاً نمی شناخته اید، ولی در اولین نگاه حس اعتماد به او دارید. این همان تاثیری است که ما از آن سخن می گوییم.
بازدید کننده ی یک وب سایت خبری، با گشودن وب سایت شما، پیش از هر چیز با نحوه ی قرارگیری تصاویر، تیترها، متون و چگونگی دسترسی به بخش های مختلف خبری مواجه می شود. سهم تصاویر نسبت به متون باید استاندارد باشد. اندازه ی فونت تیترها، زیرتیترها، میزان خلاصه ی متن، چگونگی ارجاع به متون اصلی و... همگی استانداردهایی دارند که رعایت توأمان آنها، ترکیبی از اعتماد را به همراه خواهد داشت.
وب سایت های خبری امروزه منبع خبررسانی های اینترنتی هستند. همین جمله ی کوتاه، قوانینی را در ذهن ما نقش می بندد که باید بر این وب سایت ها حاکم باشد. قوانینی مانند: سرعت بالا، خبرهای دقیق و کوتاه، دسترسی سریع به بخش های مختلف، جستجوی دقیق اخبار، تصویرهای با کیفیت، مشاهده ی راحت وب سایت در موبایل ها و...