مدیریت سطح خدمات POB شامل توافقنامه های سطح خدمات می شود، که تمامی شرایط ارائه دهنده خدمات و مشتری و مسئولیت های طرفین را تعریف می نمایند. کاتالوگ خدمات نیز، تمامی خدمات موجود را تعریف می کند. قراردادهای بین تأمین کنندگان خدمات برون سازمانی و درون سازمانی، پشتیبانی می شوند تا حمایت قراردادهای زیربنایی از اهداف SLA، مورد اطمینان قرار گیرد. این سیستم می تواند مبنایی برای تزریق سرمایه باشد تا تضمینی بر بازگشت سرمایه باشد.
مدیریت سطح خدمات POB ابزاری ارزشمند برای بهبود کیفیت خدمات است و با کاهش وقفه در خدمت رسانی، صرفه جویی های مالی قابل توجهی را موجب می گردد. با این ابزار، کارمندان فناوری اطلاعات زمان و تلاش کمتری را صرف کرده و مشکلات کمتری برای حل خواهند داشت.
مزايا برای سازمان شما
مدیریت سطح خدمات POB ابزاری ارزشمند برای بهبود فرهنگ خدمات رسانی است که با افزایش کیفیت خدمات و کاهش وقفه در آن، صرفه جویی های مالی قابل توجهی را موجب می گردد. با این ابزار، کارمندان فناوری اطلاعات نیازمند صرف زمان و تلاش کمتری هستند و مشکلات کمتری برای حل کردن خواهند داشت. بعلاوه، مشتریان IT نیز می توانند فعالیت ها و وظایف خود را، بدون هیچ گونه تأثیر نامطلوبی انجام دهند.
مزايا برای کاربر
مدیریت سطح خدمات POB به کارکنان پشتیبانی کمک می کند تا به آستانه خدمات مورد نیاز، دست یابند و بدين ترتیب در روابط با مشتریان و کیفیت خدمات، بهبود حاصل گردد. با تعریف دقیق انتظارات و چارچوب های زمانی، تمامی اپراتورهای سیستم، برداشت یکسانی از اولویت ها و فرآیندهای ارجاع خواهند داشت. علاوه بر این، شفافیت در چارچوب های روابط و زمانبندی، هنگام سرویس دهی پشتیبان های خارجی نیز، ملموس خواهد بود.
مزایا برای حفظ رقابت
هدف اصلی یک شرکت، حفظ و بهبود کیفیت خدمات فناوری اطلاعات به منظور بهبود ارتباط بین نیازهای مشتری، عملکرد، منابع و توجیه هزینه ها است. افزایش مستقیم خدمات با کیفیت، منجر به ارزیابی مشتری از بازگشت سرمایه است.