×

تماس با پیشخوان خدمات

خواهشمند است جهت دریافت خدمات پشتیبانی، با پیشخوان خدمات شرکت به نشانیservicedesk@parand.ir و یا شماره تلفن های ۸۸۵۰۱۳۵۷ - ۸۸۵۰۱۳۵۸ تماس حاصل فرمایید.

مدیریت مشکل چیست؟ (بخش دوم)

مدیریت مشکل

در ادامه مجموعه مقالات آموزشی PARAND 101 به آموزش فرآیند مهم مدیریت مشکل رسیده‌ایم. این فرآیند از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که حلقه اصلی ارتباط فرآیندهای مجتمع در کارکرد پیشخوان خدمت (Service Desk) با فرآیند مدیریت تغییر است. به بیان دیگر هنگامی برای تغییر جهت رفع یک رخداد اقدام می‌کنیم که دلیل اصلی آن را شناسایی کرده باشیم (مشکل) چراکه در غیر این صورت احتمال اینکه منابعی که صرف تغییر شده اند، هدر روند بسیار است.

با توجه به پیچیدگی فرآیند مدیریت مشکل این فرآیند به‌صورت مبسوط‌تر نسبت به فرآیندهای پیشین تشریح شد. در مقاله قبلی به بیان تعریف، هدف و دستاوردهایی که در صورت استقرار این فرآیند به آن نایل خواهید شد، محدوده عملکردی فرآیند مدیریت مشکل و مزایایی که برای فناوری اطلاعات و کسب و کار ایجاد می‌کند پرداختیم و در انتها با ارائه روش‌های مختلف و متنوع جهت تجزیه و تحلیل مشکل، آن را به پایان بردیم. در این مقاله به عنوان ادامه مقاله پیشین به جریان کاری و وظایف فرآیند مدیریت مشکل پرداخته، ورودی‌ها، فرآورده‌ها و ارتباطات آن را تشریح می‌کنیم. با توجه به تشریح پایگاه داده خطاهای شناسایی شده در مقاله پیشین در این مقاله به مدیریت اطلاعات در فرآیند مدیریت تغییر می‌پردازیم و در نهایت KPIها، چالش‌ها و عوامل موفقیت در مدیریت مشکل را بر می‌شماریم.

برای مطالعه و دریافت بخش دوم مقاله «مدیریت مشکل (Problem Management) چیست؟» فرم دریافت مقاله را تکمیل نمائید.

برای دریافت این مقاله، فرم زیر را تکمیل کنید.
بالا