×

تماس با پیشخوان خدمات

خواهشمند است جهت دریافت خدمات پشتیبانی، با پیشخوان خدمات شرکت به نشانیservicedesk@parand.ir و یا شماره تلفن های ۸۸۵۰۱۳۵۷ - ۸۸۵۰۱۳۵۸ تماس حاصل فرمایید.

مدیریت مشکل چیست؟ (بخش اول)

مدیریت مشکل problem management

در ادامه مجموعه مقالات آموزشی PARAND 101 به آموزش فرآیند مهم مدیریت مشکل رسیده‌ایم. این فرآیند از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که حلقه اصلی ارتباط فرآیندهای مجتمع در کارکرد پیشخوان خدمت (Service Desk) با فرآیند مدیریت تغییر است. به بیان دیگر هنگامی برای تغییر جهت رفع یک رخداد اقدام می‌کنیم که دلیل اصلی آن را شناسایی کرده باشیم (مشکل) چراکه در غیر این صورت احتمال اینکه منابعی که صرف تغییر شده اند، هدر روند بسیار است.

با توجه به پیچیدگی فرآیند مدیریت مشکل این فرآیند را به‌صورت مبسوط‌تر نسبت به فرآیندهای پیشین تشریح کرده ایم. در این مقاله به بیان تعریف، هدف و دستاوردهایی که در صورت استقرار این فرآیند به آن نایل خواهید شد، محدوده عملکردی فرآیند مدیریت مشکل و مزایایی که برای فناوری اطلاعات و کسب و کار ایجاد می‌کند می‌پردازیم و در انتها با ارائه روش‌های مختلف و متنوع جهت تجزیه و تحلیل مشکل، آن را به پایان می‌بریم. تجزیه و تحلیل مشکل از اقدامات آغازین فرآیند مدیریت مشکل است به همین دلیل در مقاله بعدی نیز به اقدامات و جریان کاری این فرآیند به‌ صورت مبسوط خواهیم پرداخت.

برای مطالعه و دریافت بخش نخست مقاله «مدیریت مشکل (Problem Management) چیست؟» فرم دریافت مقاله را تکمیل نمائید.

برای دریافت این مقاله، فرم زیر را تکمیل کنید.
بالا