وب سایت های فروشگاهی یا همان فروشگاه های آنلاین در زمره ی وب سایت های اقتصادی به حساب می آیند. هیچ نوع وب سایت دیگری را نمی توان یافت که تا این اندازه به مشتری خود نزدیک باشد. ارتباطی دو سویه که منجر به یک فعالیت اقتصادی شده و برای صاحب وب سایت، سودی را در پی خواهد داشت. یا بهتر است بگوییم برای هر دو طرف (خریدار و فروشنده) سودمند است. این نوع وب سایت ها، تمام خصوصیاتی که یک فروشگاه فیزیکی مجهز داراست را در خود جای داده اند با این تفاوت که مشتری باید کالا یا خدمات مورد تقاضای خود را از راه دور مقایسه و انتخاب نماید. خصوصیاتی از قبیل قفسه های دسته بندی شده و مشخص، اطلاعات تولید و ماندگاری کالا، مشخصات دقیق کالا، مسائل مربوط به انبارداری، تعداد کالاهای موجود، مسائل مالی، حساب های مالیاتی و...

برخی از خصوصیات بالا در ارتباط مستقیم با خریدار و برخی دیگر برای فروشنده می باشد. به طور مثال، خریدار باید اطلاعات دقیق کالای مورد نظر خود را دریافت کرده و بتواند آن را با کالاهای مشابه مقایسه نماید. ابعاد، وزن، جنس، مواد تشکیل دهنده، کشور مبدأ، ماندگاری کالا و... از مواردی هستند که خریدار به دنبال دریافت اطلاعات آنهاست. در واقع در مرحله ی انتخاب، شما باید تمامی اطلاعات را در اختیار مشتری گذاشته و او را راهنمایی نمایید. این راهنمایی حتی بیشتر از یک خرید حضوری، ضروری است، چرا که یکی از مهمترین فاکتورهای خرید، تجربه ی حضوری و حس لامسه است که از مشتری سلب شده، پس باید جایگزینی برای آن بیابید تا اعتماد او را به دست آورید. البته بسیاری از این موارد در ارتباط با کالاهای فیزیکی صدق می کند و در مورد کالاهای دانلودی و مجازی، نکات دیگری نظیر پشتیبانی، اطلاعات دقیق محصول، شرایط تحویل محصول و... خودنمایی خواهد کرد. اما روی دیگر سکه، امکانات مورد نیاز صاحب فروشگاه و مراحل بعد از ثبت درخواست خرید توسط مشتری است. حمل و نقل کالا، حساب و کتاب های مالی، مالیات ها، گزارش های خرید، گزارش های انبارداری، آمار فروش ماهیانه و... مواردی است که مورد نیاز صاحب فروشگاه می باشد. در واقع بدون این امکانات، مدیریت یک فروشگاه مجازی امکان پذیر نبوده و مشکلات بسیاری را برای صاحب آن به وجود می آورد.

امروزه با گسترش فرهنگ خرید آنلاین، روز به روز بر تعداد فروشگاه های آنلاین افزوده می شود. این کثرت، موجب افزایش قدرت انتخاب مشتری شده و اوست که بر اساس مزایای رقابتی فروشگاه های مختلف، اقدام به انتخاب می نماید. در واقع نکاتی که در بالا عرض شد، موارد ابتدایی و ضروری هر فروشگاه آنلاین است. در حوزه ی رقابتی، موارد دیگری خودنمایی می کند که در درجه ی بعدی اهمیت قرار دارند: زیبایی و سادگی فروشگاه، راحتی مشتری در محیط وب سایت، مقایسه و تحلیل کالاها، تصاویر گویا و با کیفیت، جشنواره های تخفیفی، شرایط مختلف حمل و نقل، شرایط متفاوت پرداخت هزینه و... که اغلب این موارد به امکانات و نوع طراحی وب سایت بستگی داشته و بعضی از آن ها به سیاست ها و برنامه ریزی مسئولین فروشگاه بر می گردد.

واحد طراحی وب سایت گروه فناوری پرند، برای آن دسته از مشتریان خود که به تجارت برخط اهمیت می دهند راهکار مجنتو را پیشنهاد می دهد.

جلب اعتماد عنصر اصلی

چالش اصلی در یک فروشگاه آنلاین، جلب اعتماد مخاطبان است. چالشی که در فروشگاه های فیزیکی، راه حل های ساده تری خواهد داشت. قرار دادن امکاناتی نظیر مقایسه ی محصولات، جشنواره های تخفیف، تصاویر با کیفیت از زوایای مختلف، روش های مختلف پرداخت و ارسال و... همگی در جهت جلب اعتماد مشتریان است.

مدیریت فروشگاه اینترنتی توسط مجنتو

مدیریت محصولات

  • درج چندين تصوير برای يک محصول
  • توانايی بزرگنمايی تصاوير محصولات
  • مدیریت و تعریف محصولات مرتبط
  • مدیریت و تعریف موجودی انبار
  • انتخاب گزينه های متفاوت يک محصول
  • ارسال به شخصی ديگر از طريق ايميل
  • به اشتراک گذاری از طريق شبکه های اجتماعی

مدیریت انواع محصولات

  • تعريف محصولات بهمراه ویژگی مانند اندازه و رنگ
  • پشتيبانی از محصولات مجازی
  • پشتيبانی از محصولات ديجيتال به همراه نمونه
  • تعريف صفت های نامحدود برای محصولات
  • مديريت موجودی و امکان تعريف حداقل و حداکثر
  • به روز رسانی دسته ای محصولات در بخش مديريت
  • قوانين پيشرفته قيمت گذاری و قيمت های ويژه

مرور کاتالوگ محصولات

  • جستجو بر اساس طبقه بندی، بازه قيمت و ...
  • مقايسه ميان محصولات با امکان نمايش تاريخچه
  • جستجو بر اساس سيستم پیشنهادی خودکار
  • طرح اختصاصی برای طبقه بندی و يا محصول
  • محصولات مشاهده شده اخير
  • ايجاد ابر جستجوهای متداول انجام شده
  • ليست محصولات در دو نمايش جدولی و ليستی

بازاریابی و تبلیغات

  • تعريف محصولات مرتبط برای پيشنهاد محصول
  • قيمت گذاری تشويقی متفاوت محصولات
  • استفاده از کوپن های تبليغاتی
  • تخفيف های متنوع بر اساس تعداد خريد مشتری
  • مشاهده محصولات اخير و محصولات قياس شده
  • مدیریت نظرسنجی محصولات و خبرنامه
  • ارسال ايميل برای کاربران و يا بينندگان

مدیریت پرداخت و ارسال

  • خريد با حساب مهمان و يا کاربر
  • ثبت پيام تبريک برای هر محصول
  • سبد خريد با قابليت نمايش هزينه ارسال و ماليات
  • اتصال به کلیه درگاه های شتاب
  • چاپ برچسب ارسال سفارش استاندارد
  • اتصال به درگاه های پست برای محاسبه هزينه
  • رهگيری وضعيت سفارش از طريق وب سايت

مدیریت سفارش ها

  • ارسال سفارشات توسط بخش مدیریت
  • ايجاد يک يا چند صورتحساب، سفارش ارسال و ...
  • چاپ صورتحساب، برچسب ارسال و ...
  • ايجاد سفارش مجدد توسط مديريت
  • ارسال ايميل در زمان دريافت سفارشات
  • فيد RSS برای سفارشات جديد
  • وضعيت های سفارشی برای محصولات

شعبه ی مجازی فروشگاه خود را راه اندازی کنید...

برای افتتاح شعبه ی اصلی آماده باشید!

آینده از آن ابزارهای موبایلی است

سایتهای واکنش گرا

طراحی واکنش گرا و یا Responsive Design به معنی طراحی یک سایت برای نمایش مناسب در تمام مرورگرها و دستگاه های احتمالی کاربران است. در این روش ظاهر سایت با توجه به ابعاد صفحه نمایش کاربر تغییر کرده و سایر بخش ها متناسب با آن تنظیم می شود. شاید در سال های پیش که اثری از گوشی های موبایل هوشمند، تبلت و گجت های متنوع نبود نیازی به Responsive Design احساس نمیشد ولی با ورود مدل ها و برندهای متنوع و استقبال کاربران از این دستگاه ها طراحی سایت نیز دچار تغییراتی اساسی و مهم شد.

در اولین قدم سایت های اینترنتی برای جلب رضایت کاربرانی که با گوشی موبایل خود وارد صفحات می شدند اقدام به ساخت سایتی دیگر متناسب با صفحه نمایش گوشی های موبایل تحت عنوان نسخه موبایل کردند و در مرحله بعدی بسیاری از سایت ها به ساخت نرم افزاری مخصوص برای دسترسی به محتوای سایت خود روی آوردند. ولی تجربه نشان داد که کاربران اینترنتی علاقه زیادی به این روش و تجربه مناسبی هنگام کار با نسخه های موبایلی سایت ها نداشتند.

در طراحی سایت Responsive کاربرانی که با کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ وارد سایت می شوند محتوای کامل صفحه با تمام جزئیات آن را مشاهده خواهند کرد. ولی با کوچکتر شدن صفحه نمایش کاربران، بطور مثال در تبلت یا گوشی، بخش های غیر ضروری سایت حذف شده و فقط مهمترین قسمت های آن نمایش داده خواهند شد.

استفاده از این روش تشخیص محتوای سایت برای موتورهای جستجو را بسیار راحت کرده و دیگر نیازی به بازتولید صفحات سایت نیست، در حالیکه طراحی یک نسخه موبایل برای سایت شما به معنای کپی کردن مطالب صفحات در آدرسی دیگر و ایجاد محتوای تکراری است.

بالا