وب سایت های خبری امروزه به صورت های مختلفی در محیط وب یافت می شود. از خبرگزاری های رسمی گرفته تا آژانس های خبری تصویری و دیگر سرویس هایی که در اینترنت یافت می شوند. بعضی از آن ها بیشتر مورد اقبال کاربران قرار گرفته و بعضی کمتر. اما نکته ی اصلی اینجاست که چه چیزی باعث اعتماد بیشتر کاربران به یک وب سایت خبری می شود؟
صبح زود از خواب برخواسته اید، لپ تاپ، تبلت یا موبایل خود را روشن می کنید و با موجی از خبرهای روز مواجه می شوید که از وب سایت های مختلف بازتاب شده اند، اما شما به کدام خبر اطمینان می کنید؟ کدام وب سایت حس اعتماد بیشتری در شما بر می انگیزد؟
برای پاسخ به این سوال، موارد بسیاری را باید بررسی کنیم، اما می توان تمامی عوامل را به دو دسته ی کلی تقسیم کرد: طراحی وب سایت و خبرهای صحیح

دسته ی اول مطلقاً به طراح وب سایت بر می گردد. نمی توان منکر این موضوع شد که اولین نگاه بازدید کننده، تاثیر زیادی بر او می گذارد. به عقیده ی ما اگر بتوان اعتماد او را در اولین نگاه جلب کرد، ۷۰% راه طی شده است. حتماً برای شما هم پیش آمده است با فردی روبرو شوید که قبلاً نمی شناخته اید، ولی در اولین نگاه حس اعتماد به او دارید. این همان تاثیری است که ما از آن سخن می گوییم.

بازدید کننده ی یک وب سایت خبری، با گشودن وب سایت شما، پیش از هر چیز با نحوه ی قرارگیری تصاویر، تیترها، متون و چگونگی دسترسی به بخش های مختلف خبری مواجه می شود. سهم تصاویر نسبت به متون باید استاندارد باشد. اندازه ی فونت تیترها، زیرتیترها، میزان خلاصه ی متن، چگونگی ارجاع به متون اصلی و... همگی استانداردهایی دارند که رعایت توأمان آنها، ترکیبی از اعتماد را به همراه خواهد داشت.

وب سایت های خبری امروزه منبع خبررسانی های اینترنتی هستند. همین جمله ی کوتاه، قوانینی را در ذهن ما نقش می بندد که باید بر این وب سایت ها حاکم باشد. قوانینی مانند: سرعت بالا، خبرهای دقیق و کوتاه، دسترسی سریع به بخش های مختلف، جستجوی دقیق اخبار، تصویرهای با کیفیت، مشاهده ی راحت وب سایت در موبایل ها و...

بازتابی از دنیای واقعی باشد

یادمان باشد رسالت اصلی پایگاه های خبری بازتاب اخبار دنیای واقعی است. ما سهم خودمان را در طراحی وب سایتی بدون نقص با رعایت تمامی استانداردهای وب سایت های خبری انجام می دهیم. شما نیز باید مطالبی دقیق، صحیح و سریع را در اختیار مخاطبان قرار دهید.
کاربران پایگاه های خبری به دنبال اخبار روز با رعایت اصل امانت و صداقت هستند، نظرات و عقاید شخصی تان را از این حوزه دور نگه دارید تا اعتماد مخاطبانتان را از دست ندهید.

جستجوگر اخبار

درج خودکار خبر از طریق منابع معرفی شده به سیستم

فرآیند نشر خبر

درج و دریافت تأییدیه های خبر از طریق اتوماسیون اخبار

اخبار مرتبط

نمایش اخبار مرتبط بر اساس تگ و طبقه بندی

ارسال نظرات

درج نظرات به صورت مدیریت شده و امکان پاسخگویی

رتبه بندی

رتبه بندی خبر و افزایش اهمیت خبر توسط بازدیدکننده

اخبار را از پایگاه اعتماد خود منتشر کنید...

خبرها انتظار شما را می کشند!

آینده از آن ابزارهای موبایلی است

سایتهای واکنش گرا

طراحی واکنش گرا و یا Responsive Design به معنی طراحی یک سایت برای نمایش مناسب در تمام مرورگرها و دستگاه های احتمالی کاربران است. در این روش ظاهر سایت با توجه به ابعاد صفحه نمایش کاربر تغییر کرده و سایر بخش ها متناسب با آن تنظیم می شود. شاید در سال های پیش که اثری از گوشی های موبایل هوشمند، تبلت و گجت های متنوع نبود نیازی به Responsive Design احساس نمیشد ولی با ورود مدل ها و برندهای متنوع و استقبال کاربران از این دستگاه ها طراحی سایت نیز دچار تغییراتی اساسی و مهم شد.

در اولین قدم سایت های اینترنتی برای جلب رضایت کاربرانی که با گوشی موبایل خود وارد صفحات می شدند اقدام به ساخت سایتی دیگر متناسب با صفحه نمایش گوشی های موبایل تحت عنوان نسخه موبایل کردند و در مرحله بعدی بسیاری از سایت ها به ساخت نرم افزاری مخصوص برای دسترسی به محتوای سایت خود روی آوردند. ولی تجربه نشان داد که کاربران اینترنتی علاقه زیادی به این روش و تجربه مناسبی هنگام کار با نسخه های موبایلی سایت ها نداشتند.

در طراحی سایت Responsive کاربرانی که با کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ وارد سایت می شوند محتوای کامل صفحه با تمام جزئیات آن را مشاهده خواهند کرد. ولی با کوچکتر شدن صفحه نمایش کاربران، بطور مثال در تبلت یا گوشی، بخش های غیر ضروری سایت حذف شده و فقط مهمترین قسمت های آن نمایش داده خواهند شد.

استفاده از این روش تشخیص محتوای سایت برای موتورهای جستجو را بسیار راحت کرده و دیگر نیازی به بازتولید صفحات سایت نیست، در حالیکه طراحی یک نسخه موبایل برای سایت شما به معنای کپی کردن مطالب صفحات در آدرسی دیگر و ایجاد محتوای تکراری است.

بالا